Typiskt...

Tandkursprojektarbetet (äckligt långt ord, jag vet inte hur jag ska förkorta det...) går bra för en gångs skull.
Imorse hade jag en massa kladdiga anteckningar på lösa papper.
Nu har jag en massa nästan fullständiga meningar i ett Worddokument.
Men det är nog tur att jag inte ska skicka in det än...
Vad sägs om den här meningen till exempel?

"Polyphosphate salts (natriumpolyfosfat) täckta kulor, blandas med saliven och tar åt sig kalciumet förhindrar att placken mineraliserads."

Kulor? Vadåför kulor? Vad tar åt sig kalciumet? Är det kalciumet som tar åt sig? Mineraliserads? Svenska? Grammatik? Hej och hå vad roligt jag kommer ha när jag ska göra vetenskaplig svenska av det här arbetet...

Det "värsta" är att jag har skrivit ungefär hälften av det jag tänkt skriva, men jag har redan kommit upp i cirka 3 sidor text. Totalt med alla andra sidor är arbetet 11 sidor just nu...
Helt plötsligt måste jag nog börja förkorta och klippa bort saker ur mitt arbete, och jag som gått och trott att jag inte haft tillräckligt med fakta...

Dessutom håller batteriet på att ta slut i tangentbordet igen, så ibland får det för sig att hoppa över lite bokstäver... Jippie...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0