En dag utöver det vanliga.

Imorse, precis innan jag skulle ge mig och och iväg till jobbet kikade jag på termometern, och tur var väl det.
-12°C stod den på, så det blev till att inviga den nya vinterjackan, och hightechvantarna som jag köpte igår.
Och med ens kändes det faktiskt inte speciellt kallt när jag cyklade till jobbet.

Det är tydligen sant det där med "inga dåliga väder, bara dåliga kläder" eller hur det nu sägs.

Men på jobbet vart det en annan femma.
Där hade ventilationen lagt av under helgen, och vi hade så mycket som 14 plusgrader därinne.
Trots dubbla stumpbyxor och dubbla linnen under de vanliga arbetskläderna frös jag så jag hoppade.
Mina stackars tandstenspatienter fick ligga på sina värmedynor med extra filtar över sig.
Dessutom lyckades jag inte planera min tanddag speciellt väl.
Alla patienterna blev gjorda och kom hem vid utlovad tid, men min lunch blev framskjuten till 16.30.

Inte så superbra kanske, men å andra sidan hade jag inte varit hungrig tidigare, och nu var jag ju dessutom mätt när jag skulle ut och storhandla!!

Så det blev en cykeltur till Bergvik.
Både kylen och frysen ekade här imorse, så jag var förberedd på ett ganska tungt lass hem.
4 fulla kassar och ett storpack toapapper fick jag släpa hem.
Och det gick faktiskt att cykla!
I medlut. Långsamt. Vingligt.

Dessutom, eftersom FBK-shopen även finns på Bergvik, blev jag lite extra fattig.
Någon som kommer ihåg min önskelista?
Jag lyckades hitta två saker som inte fanns på önskelistan...
Så nu finns det en ny t-shirt och en varm och skön "zip-hood" i min garderob! <3

Nu ska jag stoppa in lite lax i ugnen så att jag har lite lunch imorrn som inte består av korv och makaroner.
Även om korven från värmländska charkuteriet Hemgården är sjukt god!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0