Lite av varje.

Frädag

En lugn dag på jobbet idag, hela min vecka har faktiskt varit på gränsen till lugn. Det känns rätt skönt. Då slipper man komma hem med andan i halsen och vara stressad.

Förkylningen går som den går. Den sitter kvar i näsan och i halsen. Imorse kunde jag inte andas genom näsan överhuvudtaget. Ibland hostar jag slem så att jag nästan kräks. Dessutom är både lukt- och smaksinnet helt borta.
Idag till exempel, hade vi en corp al på operation som passade på att bajsa diarré på hela avdelningen.
Alla som kom in fick en väldigt äcklad min och frågade vad som hade dött.
Jag gick runt som vanligt och kände inte nånting.
Inte ens när jag satt och skurade buren med sprit senare kände jag något, varken diarré eller sprit...
Nackdelen är ju att dammsugarna (kakorna alltså) jag köpte häromdagen inte smakar något heller.

Passade på att bli kattklöst på armen precis det sista jag gjorde innan jag gick hem idag, så nu sitter jag med ett svidande spritbandage runt ena armbågen. Inte snyggt (eller jo, det är rätt snyggt faktiskt, det var ju jag som la bandaget!!) men jäkligt effektivt.
Inte en endaste liten kattklobakterie ska få fäste där minsann!

Jag har hockeyabstinens. Jag satt ju och kollade på hockey igår. Eller lyssnade på hockey och kollade på Rickard kanske är en mer korrekt bild av verkligheten.
Iallafall. Jag saknar ståplats så jag håller på att dö!
Senaste matchen var mot HV för en och en halv vecka sen, och idag är det en hel jäkla vecka till gång jag befinner mig på livehockey.
Nästan så att man har lust att åka till Finland över helgen, men det har jag inte tid med.

För både lördag och söndag är planerade.
På lördag blir det inflyttningsfest på Kronoparken, ska försöka ta mig genom hela stan med buss...
På söndag blir det kattforumfika nånstans i Skoghall. Ska på något vis (troligtvis en "aning" bakis) försöka ta mig till detta någonstans, i Skoghall, med buss. Känns som att det kan gå precis hur illa som helst.

Jag ska skaffa katt. En till katt.
Jag bestämde mig igår, för helt plötsligt slog det mig, det perfekta kattnamnet!
Ett namn, som bara genom sina fem bokstäver dels beskriver hur katten ser ut, dels berättar hur jäkla söt katten är, och dessutom har sammankoppling med något jag älskar.
Katten ska bli en tjej, en Birma.
Ett långhårigt litet fluff!
Sen NÄR den här katten kommer skaffas, det är en annan fråga...
Men hon ska iallafalll heta Icing.

Enough. Nu ska jag leta igenom kylskåpet och frysen efter något ätbart. Spelar ju ingen större roll vad det är, eftersom det ändå inte smakar nått. Kan lika gärna sitta och äta creme fraiche direkt ur burken.
Sen ska jag placera min ända i soffan och inte flytta på mig förrän eftertexterna efter Big Bang Theory rullar ikväll (inatt).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0