Minibusskörning

Det blir det imorgon.
Vi behöver ju kanske inte berätta för någon att sist gång jag körde bil var tidigt i somras, och då var det en pyttefjuttig Toyota IQ.
Men, jag har insett, efter att ha varit utan bil i drygt ett år nu, att bilkörning, faktiskt precis som cykling är något som sitter i ryggmärgen.
Det enda man inte är van vid är den statiska träningen i gasa-foten.
Så det ska nog gå bra.
Hoppas bara att kära minibussen är en automat, så blir det en sak mindre att tänka på.
Det räcker med att jag ska lotsa mig och mina färdkamrater, vilka det nu blir, ner till Jönköping utan att köra vilse någonstans på vägen.

Men efter att ha pluggat eniros vägbeskrivning en liten stund så inser jag ju faktiskt att det är busenkelt att köra till Jönköping.
1. Kör till Kristinehamn. (Piece of cake, dit har jag kört förr)
2. Sväng in på väg 26.
3. Kör på väg 26 i tre timmar, förutom en liten sväng upp på E20 vid Mariestad, sen är du i Jönköping.
4. Leta efter Elmia, då hamnar du vid Kinnarps Arena var sig du vill eller inte.

Så ja, det ska inte vara några problem.
Imorrn är det jag som börjar dagen med sovmorgon (ledig från jobbet hela dagen = underbart!!) sedan klär jag på mig några tjusiga grönvita kläder, kanske till och med förra säsongens matchtröja om jag känner mig riktigt på topp!
Sen bär det iväg in till stan, och vidare mot Jerusalem!

Forza Färjestad! Krossa HV!!
Så får vi se till att solen skiner i Karlstad också, för då är ju risken mindre att HV blå kan vinna...



Kommentarer
jane

grym mössa :D gillar också din header !!

2011-11-27 @ 22:31:55
URL: http://janewennberg.myshowroom.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0