Sjukdag.

Jag vet inte riktigt hur många gånger jag använt ordet Värdelöst senaste fyra dagarna.
Troligtvis minst 10-15 gånger om dagen iallafall.

Igår kväll trodde jag att jag skulle vara tillräckligt frisk för att gå till jobbet idag, men så vaknar jag. Och önskar att jag inte hade vaknat.
Huvudet känns som en bultande fotboll, huvudvärk och igentäppta bihålor.
Feber.
Hemsk hosta som aldrig vill ge med sig. Varje inandning drar igång en hostattack, och nu har det blivit så illa att jag till och med fått träningsvärk i magen efter allt jävla hostande.

Så det första jag fick göra när jag vaknade var att ta en Panodil, dricka ett glas vätskeersättning och leta upp rösten, som jag inte använt sen i fredags, och ringa jobbet och sjukanmäla mig.
Den funkade faktiskt, rösten alltså, men den är inte på topp om man säger så.

Ja, detta är klassat som ett gnälligt tyck-synd-om-mig-inlägg.

Och något som nästan är ännu värre: Jag har inte tränat över huvud taget på över två veckor.
Just det, Värdelöst.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0