Skyltsöndag.

Första advent idag. I övrigt ingen speciell söndag.
"Imorse" (dvs kl 12) vaknade jag och hörde hur vinden ven utanför fönstret. Hade inte lust att göra något annat än att krypa ännu lite längre ner under täcket.
Morgan låg bredvid mig och snarkade.
O'Malley var utestängd från sovrummet efter hans vansinnesutbrott igårkväll.

Men så kom jag på att det ju var första advent, och julskyltning inne i stan.
Så jag kollade busstider och funderade länge på om jag verkligen orkade trotsa snön och gå alla 50 metrarna till busshållplatsen.
Men det gjorde jag, och det blev några trevliga timmar inne på stan.

Köpte en massa varma saker, strumpbyxor, raggsockar, underställ och hightechvantar (tumvantar med fingrar inuti).
Var inne en sväng på Panduro också och köpte lite självhäftande dekorationer som jag ska sätta fast på min adventsljusstake så den blir julfin.
Vit keramik är gulligt, men väldigt trist i längden.

Var dessutom och köpte mig en ny Färjestadhalsduk ute på stan. FBK hade ett tält med lite grejer från shopen, glögg och Frögga, Sjöa, Sanny och Dick som gick runt och såg glada och trevliga ut. Delade ut info om utematchen (-_-) och spelade NHL-tvspel ihop med en massa småbarn.

Nu är det nog julpyntningsdags.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0