Still ill.

Det är så värdelöst att vara sjuk.
Vädret utomhus ser helt underbart ut, men jag får huvudvärk bara av att titta ut i ljuset.
Om jag ligger kvar i sängen för att sova får jag ont i ryggen.
Går jag upp och sätter mig vid datorn får jag ont i huvudet.
Sätter jag mig i soffan för att kolla på tv så får jag ont i både ryggen och huvudet.

När jag äter gör det ont i halsen och i munsåret som dykt upp under natten.
Äter jag tre skedar glass så inser jag att jag är mätt sen.

Det enda som rinner ner med hyfsad hastighet är drycken jag "upptäckte" igår.
Färsk skivad ingefära, lite citronsaft och hett vatten.
Det är gott, och det verkar göra lite bra saker i svalget iallafall.

Och Färjestad förlorade igår. Men en kämpaförlust måste man nog kalla det iallafall.
När man bara hör matchen på radio, med partiska kommentatorer, inser man ju inte riktigt hur det ser ut, men så här i efterhand har jag förstått att dom gjorde en riktigt bra match.
Precis som dom gjorde i hemmamatchen mot Luleå tidigare under säsongen.
Det verkar på något vis som att Luleå och HV lockar fram det bästa ur mina kära Färjestadkillar.
Mer sånt tack!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0