Träning och massage.

Idag var jag på SATS igen. Förra veckan blev det ju som sagt ingen träning, och oj vad det kändes.
Trött i benen, trött i armarna.
Skum "träningsvärk" i de konstigaste av muskler.
Blev iallafall en liten stund på löpbandet och lite styrkeövningar. Tänkte jag skulle kört lite yoga också, men strechavdelningen var full, så det orkade jag inte.

Idag var det öppet hus på SATS också, vilket bland annat innebar att de hade en massör på plats.
10 minuter gratis massage för den som var intresserad.
Jag var intresserad.
Önskade 10 minuter axlar och vader.
Åh så skönt det var!
Han började med vanlig axelmassage, och sen skuldror och nacke. Sen hittade han tydligen ett par tre låsningar i bröstryggen också som han knäckte rätt.
Det kändes ungefär som han hävde hela sig på min bröstkorg, sen knäppte det till, och när han gjort så tre gånger, på olika ställen, så hade det knäppt klar. Och då kände jag en efterlängtad värme och avslappning i hela ryggen.
Helt fantastiskt!
Sen blev det vadernas tur att få sig en omgång. Insåg att två kvällar på ståplats, hoppande jämfota en hel del, hade gjort mina vader enormt spända.
Framförallt utsidan/baksidan samt hälsenan. Usch, ett tag trodde jag nästan jag skulle börja kvida när han masserade hälsenan. Shiet.

Efteråt tackade jag så mycket, och fick lite tips på vadstreching, och att jag i duschen skulle köra en minut kallvatten och en minut varmvatten ett par gånger på varje vad för att få igång blodcirkulationen ordentligt.

Så nu när jag suttit och varvat ner en liten stund får det nog faktiskt bli duschen.
Sen ska jag gå och lägga  mig rätt tidigt hade jag tänkt.
Är trött trött trött idag.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0