Aprillista :)

Fick ett sånt sug efter att skriva en lista, det var ju ändå rätt längesen. :)


Namn: Jessica Kristina Magnusson
Piercingar: Bara hål i öronen.
Tatueringar: Planer finns, frågan är bara när jag får tummen ur...
Längd: 176 cm
Skostorlek: Varierar beroende på skotyp och märke, men oftast 41.
Hårfärg: Någon form av blond. För ett tag sen la jag i en lite kopparfärgad toning, och det blev jättefint! Så jag funderar på att göra en riktigt färgning åt det hållet.
Fräknar: Inga
Motto: "Att våga är att tappa fotfästet ett ögonblick. Att inte våga är att tappa sig själv." alternativt "Det löser sig".
Kär? Nej, inte för tillfället faktiskt. Vore inte helt fel att vara det dock.
Önskar du att du bodde någon annanstans? Nej, trivs superbra här i Solstaden.
Tycker du att du är attraktiv? Vissa dagar är bra dagar.
Röker du? Nej, det har dock hänt när promillehalten stigit lite väl högt.
Vilket schampoo använder du? Har ett precis nytt schampoo från Tigi Bed Head faktiskt, ett som heter Recovery. Det luktar väldigt gott och verkar vara rätt bra faktiskt.
Vilken parfym använder du? Nu det senaste har det mest varit Body Shops Cherry Blossom. Men när jag blir tillräckligt osnål ska jag köpa DKNY's Be Delicious.
Vad är du rädd för? Mörker.
Gillar du att tvätta? Det finns väl roligare saker att göra, men det är väldigt skönt när all tvätt blir ren.
Gillar du berg- och dalbanor? Ja!! Pratade faktiskt om att tar en tur till Liseberg snart, vore hur skoj som helst!


Senaste...
Filmen du hyrde?
Kommer inte ens ihåg när jag hyrde film sist, det var nog typ 8-9 år sedan...
Filmen du köpte? The Spiderwick Cronicles. Har inte hunnit se den än dock.
Låten du hörde: Jason Derulo - In My Head.
Låten du laddade ner? Sedan jag skaffade Spotify har jag nog inte laddat ner någon musik faktiskt.
Personen du ringde? Mamma, igår.
Personen som ringde dig? Mamma, igår. Fast hon fick inget svar för då låg jag i badkaret.
TV-program du såg? Cougar town, när jag sprang på löpbandet igår.
Person du tänkte på? Mamma.


Favorit...
Låt:
Finns många på topplistan, men en av de bästa är Marry You (Bruno Mars). Även One (Swedish House Mafia), Från och med du (Oskar Linnros), Fallen (Volbeat) och Please don't stop the rain (James Morrison) platsar in på listan.
Sak att göra: Sjunga och hoppa på ståplats / Träna Body Balance.
Sport: Ishockey att titta på, innebandy att spela själv.
Dryck: Fanta. Har blivit sjukt Fantaberoende senaste månaderna...
Kläder: Jeansbyxor.
Film: Precis som med låtarna finns det en himla massa filmer jag gillar, men ett par stycken som alltid funkar är Sweet Home Alabama, Definitely Maybe och Just like heaven. Så länge det är en "romcom" så funkar det.
Bil: Har nog varit en SAAB-människa hela mitt liv, och har inte direkt någon drömbil. Men en snygg cabriolet vore ju inte helt fel att ha ändå.
Serie: Förhäxad / The Big Bang Theory


Har du någonsin...
Gråtit över en pojke?
Ja, det har nog hänt.
Gråtit över en flicka? Inte som jag kommer ihåg, men det kan nog ha hänt det med. Beror dock på vilket sätt som avses.
Ljugit för någon? Det har nog absolut hänt.
Varit i slagsmål? Inget "riktigt".
Blivit arresterad? Nej.
Träffat någon från internet IRL? Jodå.


Antal...
Gånger du varit kär?
Tappat räkningen, är det ett bra eller dåligt tecken?
Gånger ditt hjärta brustit? Inte jättemånga gånger, som tur är. 2-3 kanske.
Hjärtan brustet på grund av dig? Vet inte, borde inte vara fler än 1, kanske 2...
Tjejer du kysst? Ingen.
Personer från grundskolan du fortfarande har kontakt med? Inte så många tyvärr.
Gånger ditt namn varit med i tidningen? Det är nog några gånger. Vart ju Luciakandidat i Bengtsfors ett år, och då fick man ju lite uppmärksamhet, annars har det nog inte varit speciellt mycket.


Senaste...
Boken du läste?
Flickan från tjugotalet (Sophie Kinsella) (Jättebra!!)
Personen du fick e-mail av? FBK-forumet.
Personen du fick brev av? En Kattstatuskompis.
Personen du fick sms av? Min hockeykompis, N.
Gången hela din familj åt middag tillsammans? I julas.


Brukar du svära mycket?
Lite för mycket (enligt pappa)
När stiger du upp på morgonen? Väckarklockan (mobilen) börjar ringa halv sju en vanlig morgon, sen snoozar jag 30-60 minuter beroende på hur morgontrött jag är...
Vad har du på dig? Träningkläder, kom hem från träningen för en och en halv timma sedan och har inte hittat in i duschen än.
Vad ska du göra ikväll? Duscha
Vad är du allergisk mot? Inget jag fått bekräftat, men stickig hundpäls ger mig utslag. (Bra att vara djursjukskötare då eller?)
Var har du ont? I huvudet. Dags att ta en Panodil tror jag.
Använder du hårspray? Nej, använder jag hårspray kan jag säga tack och adjö till min stackars torra hårbotten.
Kan du stå på händer? Ja, om jag får stå mot en vägg. Var dock längesen jag testade...
Håkan Hellström eller The Ark? Håkan.
Salt eller socker? Salt.
Gillar du ketchup? Ja.
Är du glad nu? Hemkommen från ett gött spinningpass kan man inte vara annat :)
Var du glad igår? Inte lika glad som idag, BodyBalancepasset var fullt, så jag fick hitta på egen träning. Då blev jag grymt opeppad, men det gick rätt bra ändå. Resten av dagen spenderade jag i princip i soffan framför tvn.

Vad dansar du till? Det mesta som spelas på diverse dansgolv.
Stockholm är... ? En storstad jag aldrig skulle kunna tänka mig att bo i.
Göteborg är... ? En mysig stad sommartid, en fiskluktande håla vintertid.
Kan du sjunga? Ja.
Spaghetti eller makaroner? Spaghetti är roligare.
Land du vill besöka? Irland! Frågan är bara när...

Finished!! Nu blir det duschen!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0