Måndag

Sitter och pimplar vatten.
Verkar nästan som att baksmällan som inte infann sig i söndags infann sig idag istället.
Eller så beror det på att jag låg uppe halva natten och läste en av de bästa böcker jag någonsin läst.
Det gick inte att lägga bort den.
Jag kunde inte somna utan att få veta hur det slutade.
Det tog 8 timmars sträckläsning.
Tur att jag började någorlunda tidigt igårkväll...

Boken:


Romantik. Intriger. Glädje. Tårar.
Och lite "men för tusan skärp er och prata med varandra!!"

Dagen har gått lite som i en dimma.
Förmiddagen spenderades med att hjälpa kunder i telefonrådgivning.
Lunchen spenderades halvsovandes i soffan i fikarummet.
Eftermiddagen spenderades på operation med diverse operationsfall och hemlämningar.
En rätt varierad dag faktiskt.

Bara huvudvärken kunde gå över.
Och nästan kunde sluta rinna.
Och halsen kunde sluta värka.
Visade sig att den slutspelssönderskrikta halsen faktiskt var början på en förkylning.

PS.
Än så länge har inte min hjärna insett att hockeysäsongen är över.
Än så länge har hockeyabstinensen inte infunnit sig.
Hoppas guldruset håller i sig ett bra tag till.
Orkar inte med en offseasondepression just nu...
DS.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0