2011-08-15

1. Hur gammal är du om fem år? 28 going on 29.
2. Vem var den sista du träffade? Blandat hockeyfolk i lördags.
3. Hur lång är du? 176 cm
4. Vilken film såg du senast? Something borrowed. Den var gullig och invecklad och alldeles alldeles klyschigt romantisk. <3
5. Vem ringde du senast? Har inte ringt någon på evigheter, men mamma ringde mig för inte så många dagar sedan...
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? "Haha ja det kanske är så :)", till pappa.
7. Var är dagens planer? Äta köttbullar (hemmagjorda) och antingen makaroner eller potatis beroende på vad jag får lust på. Kolla på film. Sova.
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka sms! Telefoner tillhör inte mina bästa vänner direkt.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? För drygt en vecka sedan
11. Vilken ögonfärg har du? Blå
12. När vaknade du idag? Se förra inlägget :) (Kl 6, kl 7, kl 8, kl 9 och kl 10. Typ.)
13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat? Som i påkörd, död eller bortsprungen/upphittad?? Min första katt Bullen flyttade hem till oss när han var liten, räknas det?
14. Vilken är din favoritplats? Soffan/altanen hemma i Billingsfors/Friluftsteatern i Billingsfors
15. Vilken plats föredrar du minst? Hmm, MittiCity en lördag vid lunchtid. Då känner jag mig nästan lite folkskygg och panikslagen.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Kvar i Karlstad, boendes i villa/radhus tillsammans med en make/sambo och kanske något/några barn. Och katter såklart.
17. Vad skrämde dig som barn? Mörker och tillhörande spöken under sängen.
18. Vem fick dig att skratta senast? Jamie Fraser. Ingen verklig person, men en skön typ i Diana Gabaldons böcker.
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? För ung vet jag inte, men jag äger inte några iallafall.
20. Har du stationär eller bärbar dator? Stationär
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Sommartid är det för varmt för att ha kläder på sig, men vintertid kan det bli både pjamas och tjocka sockar.
22. Hur många kuddar har du i sängen? Bara en för tillfället
23. Hur många landskap har du bott i? 3. Dalsland, Västergötland och Värmland.
24. Har du någon gång spytt på fyllan? Det har nog faktiskt bara hänt en gång tror jag, som jag kommer ihåg iallafall.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor
26. Är du social? Njae, det beror på sällskapet. Jag är oftast den som sitter och lyssnar. Har jag åsikter kommer dom fram ibland, och handlar samtalet om ett ämne jag är intresserad av kan åsikterna komma fram i högre grad. Om det blir en såpass lång paus att jag hinner flika in dom...
27. Vilken är din favoritglass? Piggelin.
28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa lägenhet, bil, tvättmaskin och torktumlare och en lite nya kläder. Åka utomlands några gånger. Köpa ett par kattungar. Och spara lite får man väl också göra.
29. Tycker du om Kinamat? Ja, men det är inte mitt första alternativ.
30. Tycker du om kaffe? Ja, så länge det består av ca 40% mjölk. :)
31. Vad dricker du till frukost? Kaffe oftast. Eventuellt o'boy.
32. Sover du på någon särskild sida? Höger sida oftast, med nästan in i väggen och täcket över huvudet så att det blir ordentligt mörkt.
33. Kan du spela poker? Texas Hold'em på datorn. I verkligheten vet jag inte om jag skulle kunna göra det. Då finns det ju ingen som berättar hur mycket marker som ska ut...
34. Tycker du om att mysa? Såklart. Har ingen att mysa med bara...
35. Är du en beroendemänniska? Vet inte ärligt talat.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, fast han lever inte längre.
37. Vill du ha barn? Ja, med rätt pappa.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Lite tyska från högstadiet och lite spanska från gymnasiet. Och en hel del latinska benämningar på muskler och skelett och sånt.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nej.
40. Föredrar du havet eller en pool? Havet
41. Vad spenderar du helst pengar på? Hockeyresor, kläder, böcker.
42. Äger du dyra smycken? Nej, det mesta kommer från Glitter och Tradera... :)
44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En nybakt muffin. (Dom var ärligt talat lite sådär, den vita chokladen smakade lite mysko.)
45. Vem är den roligaste människan du känner? Dom båda Jennyarna på jobbet brukar kunna få mig att skratta. Och diverse hockeyfolk brukar också vara rätt duktiga på det.
46. Välj ett ärr på din kropp? Har ett par ärr efter p-stavens insättande och uttagande. Resten är klös- och bitmärken och kvarlämningar efter vattkoppor...
47. Vad har du för ringsignal? Sjung för Färjestad
48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja, det finns lite hemma i Billingsfors.
49. Flirtar du mycket? Nej. Dom jag vill flirta med är jag ofta för blyg för att flirta med. Och dom jag inte vill flirta med är efterhängsna även fast jag är avvisande.
50. Vart togs din profilbild för din Facebook? Hemma framför spegeln.
51. Kan du byta olja på bilen? Jag kan fylla på olja iallafall, fast jag vet inte hur man får ut den gamla.
52. Har du fått fortkörningsböter? Nej, bara parkeringsböter...
53. Vilken var den senaste bok du läste? Diana Gabaldon - Sjöfararna.
54. Vad gillar du mest med ditt utseende? Ögonen, midjan, håret vissa dagar, benen i jeans och högklackat.
55. Vad tror du andra gillar mest med ditt utseende? Vet inte, det brukar bero på vilken grupp det är. Dom flesta brukar kommentera håret. Diverse onyktert folk på krogen verkar uppskatta kurvorna.
56. Dansar du i bilen? Nu har jag ju ingen bil, men det brukade bli en hel del dansande när jag hade det. Hastigheten blir lite ryckig ibland... :)
57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Lyssnar typ aldrig på radio, men det kan nog ha varit mix megapol.
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? "Potatispress, Kakmått 10 cm" En kom-ihåg-lapp inför morgondagens second hand-besök.
59. När var du i kyrkan senast? Vet inte, det var längesen. Troligtvis när någon släkting konfirmerades. Eller någon julkonsert eller nått liknande.
60. Vilka personer utmanar du? Den som har lust!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0