Ett par timmar på stan.

Hoppade över frukosten och begav mig raka vägen in till stan.
Soligt och helt underbart skönt väder.
Satte mig på uteserveringen på Wayne's.
Drack kaffe, åt kycklingfoccacia och spanade på folk dom gick förbi.

En gång gick det förbi fem snygga killar i mörk kostym.
Då slutade jag äta...
Andlös.
Önskade att torget var större så att det tog längre tid innan dom försvann bakom en byggnad...
Varför kan inte fler killar gå runt i kostym?

När jag ätit klart och blivit proppmätt gick jag en sväng i butikerna.
Köpte ett par jättefina rea-jeans och en "spets"cardigan på JC.
Schampoo och balsam på Body Shop.
Nagellack på Make-Up Store.
Lite Cultgrejer till köket på Inreda.
Det är nog säkrast att jag inte räknar ihop augusti månads utgifter.
Speciellt som månaden inte ens är slut än...

Och så lite matgrejer. Ska testa på att göra ett recept som Gordon Ramsay gjorde på tv:n häromdagen.
Chili, vitlök, krabba, olivolja, persilja och fettuccine.
Fast dom hade inte någon krabba på affärn, så det fick bli kräftstjärtar istället.
Jag har å andra sidan varken ätit krabba eller kräfta, så jag vet ju inte hur det ska smaka i vilket fall som helst.
:)
Får se om det blir gott.

Nu ska jag iallafall spendera lite tid i soffan och smälta foccacian som fortfarande ligger kvar i magen och jäser...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0