Nostalgi

Idag har jag åkt rälsbuss!!
Bengtsfors - Håverud tur och retur.
Hälsade på mina gamla arbetskamrater på DVVJ, ett kärt återseende!
Innan vi for iväg åt vi en smaskig lunch på Rosellmagasinet.
Väl framme i Håverud gick vi runt och tittade lite här och där.
Lite utställningar, souvenirer, akvedukten och ett gäng båtar som slussade.
Sen fikade vi och promenerade runt lite till innan det var dags att åka hem.
På hemvägen övergav jag kupén för förardelen och fick se spåret från första parkett tillsammans med lokföraren och konduktören.
Spännande och mycket trevligt.
Köpte mig lite lokalproducerad tvarmrökt makrill som jag ska smaska i mig nu framför tv:n.

Trevlig kväll på er!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0