Solen skiner över Karlstad!

Igår
Köpte en dammsugare.
Köpte lite skräp och åt middag på IKEA.
Tog en sväng förbi jobbet och kollade schemat inför nästa vecka.
Min första dag ska jag vara i Kristinehamn.
Min andra dag ska jag jobba 7.30 - 16.30.
Känns som att det är dags att börja vända rätt dygnet?

Idag
Köpt lite med brôte på Åhlens. (Jag måste sluta handla snart... Tur att semestern snart är slut)
Cyklade till Happy Kitchen och skaffade mig ett 10-bitars sushipaket.
Fortsatte cykelturen till Sandgrundsudden och satte mig i stekhetan och åt.
Så gott. Sååå gott. Sååååå gott.
Jag förstår inte vad dom gör med sin sushi, men något bra är det iallafall!
Och det bästa, jag har lärt mig äta med pinnar!! :)

Plötsligt när jag sitter och tuggar som bäst dyker det upp en kille framför mig och frågar "How are you?".
Visar sig vara en afrikan som bor i Säffle (som pratar svenska egentligen), men är här och hälsar på kompisar och undrar om jag är en turist eller om jag bor i Karlstad...
Mystisk människa som vill lära känna mig.
Fröken Trevlig pratar på så gott hon kan, han är faktiskt rätt trevlig.
Men lite udda. Varför bara komma fram och börja prata?
Varför ska killar (som jag inte är intresserad av) komma fram och prata med mig?
Varför kan inte killar som är ÄR intresserad av komma fram?

Well, well, tillslut gick han iallafall sin väg, och jag kunde återgå till solen och min sushi.

Har cyklat hem igen och ska börja städa snart.
Måste ju testa min nya dammsugare!!
(För städning är ju sååå roligt!!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0