Tillåt mig fnissa

Text taget delvis ur sitt sammanhang blir lite lustigt ibland, men ändå träffande.

Läste en sådan mening idag.
"Det finns inte något svenskt förbud mot någon särskild hundras, men det är förbjudet att ha hundar som lätt blir retade och biter."

...

Vänta lite nu, en sån hund träffade jag idag.
Och en likadan i förrgår, och i förra veckan också!
Hur många sådana hundar har jag träffat under min yrkesverksamma karriär?
Rätt många.

På samma sida kan man läsa ännu en mening som jag bara skakar på huvudet åt.
"Det är förbjudet att ha andra rovdjur än hundar, katter, grävlingar och tama illrar som sällskapsdjur."
Finns det verkligen nån som har grävlingar som sällskapsdjur?

Haha.
Alltid skönt med ett gott skratt såhär på kvällskvisten.
Trodde dock inte att jag skulle få det av att gå in på Jordbruksverkets hemsida...
Man lär så länge man lever.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0