Hemma igen.

Kom hem sent igår kväll efter en, som vanligt, supertrevlig kurs nere i Halmstad.

Två dagar späckade med teori, massor av praktiska övningar, kaffe, fika och mat.

Vi åkte ner i torsdags efter lunch, genom snöstormen.
Snöstormen tog dock slut strax efter Grums, och sen vart vädret rätt bra.
Tog en sväng inom Ullared och gjorde av med lite pengar och sen kom vi ner till hotellet, installerade oss på rummet, letade upp gymmet och testade löpbandet ett par minuter. :)

Fredagen började med hotellfrukost och skjuts ut till Slottsmöllan där Accesia har sina lokaler.
Föreläsning av Susanne och Karin Råberg.
Sen praktiska övningar i att frilägga, dela och extrahera några tänder på räv och katt.

Efter kursen hade jag och Jenny tänkt springa lite på löpbandet och sen slappa en stund i hotellets jacuzzi.
Men tidsplaneringen sprack, så istället slappade vi på hotellrummet och drack lite vin.

På fredagskvällen var det middag med lite Accesiafolk och kursdeltagare på Lilla Helfwetet.
Biffcarpaccio till förrätt.
Entrecote med potatisgratäng och något svampfärskostliknande.
Creme Brulée & kaffe till efterrätt.
Och vin. Kanske något glas för mycket. Men jäklar vilket gott vin!!
Paxa hette det. Måste inhandlas!

Efter ett tag droppade vi av från Helfwetet allihopa, och jag och Jenny landade i varsin säng på hotellrummet.
Tittade på diverse youtubeklipp, drack lite mer medhavt vin och skrattade oss till sömns i princip.

På lördagen var det återigen dags för föreläsning och mer praktiska övningar.
Förvånansvärt obakis satt jag och drog ut en hörntand, en trerotig kindtand och molaren i underkäken på "min" katt.
Skulle egentligen dragit ett par tänder på räven också, men det hanns inte med.
På eftermiddagen tog kursen slut, och jag och Jenny passade på att shoppa lite till kliniken.
Bland annat lite tråd för 2000:-, ett diskställ för 1000:-, och ett munstycke för att blästra bort missfärgningar på tänderna med, den skulle inte kosta mer än 10000:- iallafall...
Jag är glad att det inte är jag som betalar fakturorna.
Det är rätt sjukt hur dyra en del saker är...
Men bra är dom!

Sen for vi hemåt.
Lämnade soliga Halmstad, snöfritt, två minusgrader.
Kom hem till Karlstad. 2 decimeter snö. 15 minusgrader.
Jag hade hellre stannat i Halmstad.

Idag har jag tagit sovmorgon, och om en liten stund bär det iväg in till stan.
Ska köpa vin, strumpbyxor och träna lite löpning och BodyBalance.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0