U N D E R B A R T !

Klockan ringde alldeles för tidigt imorse, men jag masade mig upp, gjorde mig iordning och cyklade in till stan.
Efter ett antal timmar i buss, och ett kort återseende av kära Skara kom vi till slut ner till Göteborg.
Åt mat.

Och sen var det dags att marchera från restaurangen till Scandinavium.
Poliseskort.
Sjungandes diverse ramsor.
Bomber och granater och grön rök.
Blockera trafiken.
Bli tittade på av lokalbefolkningen som antagligen tycker att vi är fullkomliga idioter.
Well, the feeling's mutual.

Kom till ett ödsligt Scandinavium och fyllde upp "bortastå", eller rättare sagt Sektion M, med vår underbara klack och alla våra flaggor.
Direkt matchen började så drog vi igång våra ramsor, och det var inte många sekundrar som var tysta från vårt håll.
Vilket tryck!
Av Goa Gubbar hördes som vanligt bara trumman, men tack vare våra röster kunde vi dränka ut det enformiga dunk-dunk-dunket från den ganska ofta också.

Något av det fräckaste idag var när vi insåg att vi hade en himla massa sittande Färjestadfans i närheten.
"Hejsan Sittplats är ni klara?!"
Och efter ett positivt gensvar på det så körde vi växelramsa tillsammans med dom.
"Sopa på, FBK"
Helt sjukt att kunna köra växelramsa med sittplats i en bortaarena!
Det händer ju knappt hemma i LLA ens.
Ren och skär glädje!

Och efter C.Berglund x2 och Sannys luriga mål så vann vi!
I Scandinavium!!
Och Salák fick hålla nollan!
Orden räcker inte till för att beskriva hur underbart det var. (Och pappa har sagt att jag inte ska svära när jag skriver...) :P

Efter att spelarna hade gått av isen började vi ropa in dom igen, och efter ett tag kom dom tillbaks ut!
Matchtröjorna var av, men i en blandad kompott av skydd och underställ stod dom på isen och applåderade och tog emot våra hyllningar igen.
Och vilka leenden! Leendena från dom killarna ikväll kan jag leva på länge.
Glädje. Glädje. Glädje!

NU VÄNDER VI PÅ DET HÄR!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0