Flightless Bird, American Mouth

Är återigen i en period där bloggen ligger längst ner på prioriteringslistan.

Men har å andra sidan inte speciellt mycket spännande att skriva om.
Jag jobbar, jobbar och jobbar lite till.
Idag och i förrgår var jag i Kristinehamn och jobbade, på "filialen".
En veterinär och två sköterskor.
På ett sätt rättså mysigt, det blir så när stället är så litet.
Men ändå ganska många patienter och högt tempo.
Tyvärr har denna veckan varit rättså sorglig, många patienter som kommit in och varit så dåliga att det inte funnits något att göra.

I lördags hade jag kalas. Eller vad man ska kalla det. Hade bjudit in sex pers, varav fyra kanske inte skulle kunna komma.
Till slut blev det bara jag och Jenny.
Vi drack vin, tjatade och spelade Wii.
Men senare på kvällen tröttnade vi och tog en promenad in till stan istället.
Utnyttjade våra SATS-kort och tog oss in gratis på Harrys, köpte lite dricka och spanade på folk, fick sällskap av lite lustigt, travfolk.
Välkänt travfolk, men hade inte Jenny berättat för mig vilka de var hade jag aldrig någonsin kunnat lista ut det.
Jag inser fortfarande inte riktigt betydelsen, men jag antar att han kan jämföras med Håkan Loob, eller någon ännu bättre... :)

7 arbetsdagar kvar till semestern nu. Jag längtar hjärtat ur mig!
Har fortfarande inga större planer.
Ska vara kattvakt en vecka, åka hem till mamma och pappa lite och troligtvis gå och se en hockeymatch eller två.
I övrigt blir det nog till att slappa, vila och återhämta mig.

Har börjat planera jullovet också.
Eftersom jag inte hade något ledigt över jul förra året hoppas jag att det ger mig ganska goda chanser att vara ledig i år.
En supertrevlig norrlandsresa är planerad!
Fyra (fem?) dagar, två hockeymatcher, alldeles för många timmar i minibuss och alldeles för många idioter.
Men jag längtar redan!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0