Att vara djursjukvårdare

När jag var liten ville jag bli veterinär, för då får man hålla på med djur.
När jag blev större ville jag bli djursjukvårdare, för då får man hålla på med djur, och slipper dessutom plugga i fem och ett halvt år.
Idag är jag legitimerad djursjukvårdare.
Det är rätt skönt faktiskt, när ens planer verkställs.

Fast det där hålla på med djur... Det upptar ju inte all arbetstid direkt.

Idag har jag...
... rastat hundar
... sövt en kanin. Den överlevde :)
... torkat kiss tre gånger.
... torkat bajs två gånger.
... moppat golv efter kiss- och bajstorkning.
... lekt rörmokare och rensat ett igenproppat vattenlås.
... diskat
... städat burar
... klippt klor på tre hundar
... städat efter veterinären (dom är duktiga på att skräpa ner)
... sövt en hund och väckt den 15 minuter senare (men det är iallafall en effektiv veterinär)
... gett spymedicin till en hund som käkat råttgift (osmart, men det var ju gott jue! ^^ )
... städat och stängt kliniken.

Men imorgon, då ska jag få hålla på med djur.
Då har vi elva tandpatienter som ska sövas och få fina munnar efter att jag, J och tandläkaren varit där och grejat.
Skojigt skojigt!
Undrar bara hur lång arbetsdagen kommer bli...
: S


Kommentarer
Cecilia

Verkar verkligen som ett toppenjobb, är i samma tankar, hur va utbildningen?

2012-01-02 @ 21:33:50
URL: http://www.scenbloggen.com/cecilialofving


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0