Hockeynight på Pitchers

Jag och 8 andra hockeyidioter samlades tillsammans på Pitchers vid halv sju.
Beställde in dricka och mat.
Jag hade, redan på förhand, en ganska bra känsla inför matchen, samtidigt som jag inte skulle bli speciellt förvånad om vi förlorade.
Å andra sidan, skulle vi förlora så hade jag ju iallafall fått lite god mat och trevligt sällskap.
För i sällskap med dom här killarna kan man inte göra annat än att sitta och skratta, men som jag trivs!

Iallafall, matchen drog igång.
Mållös förstaperiod, surprise. Hur många mållösa förstaperioder har Färjestad spelat den här säsongen egentligen?
Typ 48?

I andra tar SAIK ledningen.
Men inte mycket senare får Åsa chansen.
Först missar han pucken, sen missar han pucken igen, sen träffar han, men är osäker på om pucken gått in, så han siktar igen, och missar pucken igen... Haha, Åsa i ett nötskal?
Som tur var så gick den ju faktiskt in på tredje försöket. :)
Och sen gör han 1-2 målet också! Ibland har han flyt, mannen.

Sen ska ju SAIK naturligtvis börja tredje perioden med att vara masiga och kvittera.
Men sen rullar det på.
Sevc fixar 3-2.
Lundh fixar 4-2, tack vare en SAIK:are som styr in pucken. Haha bra där!
Walle 5-2.
Walle igen 6-2.

Så jävla enkelt!
Hur bra som helst!
Glädjen och energin bara sprutade ur spelarna!

Längtar till torsdagens match mot fuskarna, och sedan lördagens match mot Brynäs.
Hälsa Bofors, Frölunda!!


Kommentarer
Rebsve

Hej!

Himla kul att jag hittade din blogg!

Hur kom det sig att du valde att utbilda dig till djursjukskötare?

Och inte till tex. veterinär...?

2011-03-04 @ 18:03:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0