Katt till veterinären x2

I torsdags var tog jag med O'Malley till jobbet för att kolla upp hans öron, och nu fick jag äntligen ett svar på vad som är fel på honom.
Tyvärr var det en öroninfektion med stavar, till största sannolikhet Pseudomonas.
Suck.
Tog iallafall ett prov och skickade iväg på odling så vi får veta exakt vad det är för bakterier och om dom är resistenta mot nånting.
Så just nu är han ordinerad öronrengöring 1 gång per dag och örondroppar morgon och kväll.
Snacka om att O'Malley är skitlycklig :)
Eller inte.
Dessutom trodde veterinären att såret på benet kan ha något att göra med bakterierna i öronen, så det behandlas med samma örondroppar, och så har jag satt på honom en krage också så att han inte kan slicka på såret.
Han är inte överförtjust i tratten direkt, men än så länge har han inte fastnat i så mycket iallafall...

Och igår fick Morgan följa med.
Finns inte mycket som är värre än att gå till veterinären enligt honom.
Trots det är han en jätteduktig patient, som sitter still och är snäll mot veterinärer och sköterskor.
En allmänkoll och ett blodprov.
Allting utan anmärkning på min gamling!
Härligt!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0