Morotskaka

Och det blev inte lite gott heller!!
Gud, så smarrig att jag nog skulle kunna smälla i mig hela kakan innan helgen.



Fast det är ju lite onödigt kanske.
Då måste jag ju träna en himla massa. Och dessutom baka en ny kaka...

Receptet, för den som är intresserad

3 ägg
2 dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
1 tsk kanel
1/2 tsk ingefära (jag tog lite extra för det är så gott)
1 dl matolja
3 rivna morötter

Sätt ugnen på 175°C.
Vispa ägg och socker poröst.
Tillsätt övriga ingredienser, blanda.
Häll i en form.
(Typ en sån där vanlig 22-23 centimeter eller vad dom nu är)
Grädda ca 35 min.
Låt svalna.

Glasyr
200 g philadelphiaost
25 g mjukt smör
1,5 dl florsocker
Saft av 1 lime.

Vispa ihop ingredienserna och bred över den svala kakan.

Mums!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0