Work out

Efter en lång och seg arbetsdag med alldeles för lite att göra så kände jag mig inte längre upplagd för ett löppass, så istället hakade jag på en av tjejerna på jobbet till SATS på Färjestad för att köra 75 minuters spinning.

Passet blev inte lika bra som i måndags.
Träningsvärken satt kvar i benen och pulsen ville inte riktigt bete sig ordentligt.
Men trött och svettig blev jag, så det gjorde nytta iallafall.

Så när jag kom hem fixade jag varma mackor (med salami och kebabsås istället för skinka och senap) och O'boy.
Smarrigt.
Resten av kvällen har jag spenderat sittandes framför datorn, läsandes artiklar om Färjestad och tittandes på youtubevideor om Färjestad.
Ett genomgående tema.
Hockeyfeber.

Imorgon väntar jobb som sagt, O'Malley ska få följa med och få sina öron undersökta.
Har blivit riktigt irriterad på dom nu.
Han har egentligen varit smutsig i öronen så länge jag haft honom, flertalet prover är tagna och kollade på i mikroskop utan att visa varesig bakterier, svamp eller öronskabb.
"För säkerhets skull" är han ändå behandlad mot öronskabb två gånger, för om det är väldigt få så kan de gömma sig så långt ner att man inte får med dom i proverna.
Öronen är ordentligt rengjorda, men ändå kommer smutsen tillbaks.
Tidigare har han inte varit speciellt irriterad av smutsen, har inte kliat sig nämnvärt, förutom när man varit och pillat i öronen och gjort rent dom.
Men häromdagen hade han kliat så mycket att han kliat sönder huden i ena örat.

Så nu är det dags att få en ordentlig koll på honom.

Tar dessutom med selen och kopplet så får han en liten skogspromenad på vägen hem också, det blir nog nice för mister överskottsenergi.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0