Idag har jag...

... dragit ut två rotrester. Roligt! Pilligt! Tålamodskrävande! Men det gick jättebra! :) Självförtroendehöjande.

... duschat INNAN jag gick till jobbet. Förstår fortfarande inte riktigt hur jag hann med det, men det gick, och det var välbehövligt. Min lägenhet har uppenbarligen inte ställt om sig till vårtemperatur. Det är döhett vissa tider på dygnet.

... lämnat ut nycklarna till helgens kattvakt. På fredag drar jag och fem tjejer till ifrån jobbet ner till Göteborg för att gå på VeTA-dagarna. Massa föreläsningar, massa folk och lite kalasande också. :) Ska bli riktigt skoj!

Dessutom.
Igår hade vi tandläkaren hos oss, och när alla djurpatienter var färdiga så var det min egen tur!
Röntgen av visdomständer stod på schemat.
Insåg att våran röntgensensor är lite större än vanlig tandläkarfilm, det blev lite trångt i munnen, men det gick bra iallafall, och fina bilder blev det.
Visade sig att jag har tre visdomständer. Båda i underkäken och en i överkäken.
Har haft lite funderingar på att operera ut dom, och igår bestämde jag mig.
Senaste halvåret-året har jag tyckt att tänderna i underkäken flyttat på sig, och liksom klämts ihop, och när man tittar på röntgenbilderna så växer visdomständerna i underkäken inte uppåt, utan framåt, och trycker mot de framförvarande tänderna.
Så innan maj är slut kommer båda tänderna vara väck, och kanske slår jag på stort och tar ut den i överkäken också.
Överkäksvisdomständer ska tydligen vara lättare att ta ut än dom i underkäken.
Ska bli "spännande".


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0