VeTA-dagarna

Är hemma efter en helg i Göteborg.
Kom ju hem igår kväll, men då orkade jag inte skriva något.
Kan meddela att tåget var i tid BÅDE på ditresan och hemresan!!
En helg fylld av föreläsningar, prat med försäljare från diverse företag, äcklig mat, gott vin och lite kalas.

Vi kom ner i fredags kväll, och gjorde väl inte mycket mer än att ta en taxi till hotellet, installera oss, tjöta lite och sen sova.
Lördagen innehöll hotellfrukost, heldagsföreläsning om kattens beteende (och även lite hund) av Sarah Heath varvat med fikapauser (gott fika, gott kaffe) och en lunchrast (ogod mat).
När föreläsningen tagit slut framåt eftermiddagen återvände vi till hotellet (som låg ca 20 meter från föreläsningslokalen) och satt en stund i hotellbastun och spanade på en joggarrumpa.
Sen var det dags att göra sig iordning inför kvällens bankett.

Det låter väldigt flashigt, men nja.
Enligt ryktet blir maten och kalasandet sämre och sämre för varje år.
Bankettmaten bestod av pilgrimsmusslor med sjögrässallad (kallt och slemmigt), potatis med kalvnånting (torr potatis, kallt kött) och vit chokladcheesecake till efterrätt (gott!!).
Men med vinet till maten och musiken som sjöngs så vart det en riktigt trevlig kväll.
Blev en hel del dansande också innan kvällen slutade vid halv ett.
Hade jag hållt ut en liten stund till hade dock kvällen inte behövt sluta förrän framåt halv fem på morgonen.
Däremot vet jag inte om jag hade velat ta konsekvenserna av det... :)

På söndagen fortsatte föreläsningarna, idag mer inriktade mot hundens beteende.
Mera fikapauser, mer lunch. Faktiskt god lunch! Oxköttsnånting med färskpotatis!
Och senare på eftermiddagen återvände vi in till stan, irrade runt på Nordstan en liten stund tills vi till slut satte oss på Centralstationen för att vänta på tåget.
Köpte mig en islatte och en kaka på Espressohouse. Det var sjukt efterlängtat!

Sen åkte vi hem, halvsovandes på tåget.
Och strax efter åtta var jag hemma igen.
Vet inte om jag återvände speciellt mycket klokare än när jag åkte, men det är ju alltid trevligt att vara på kurs iallafall.
Träffade ju Accesias folk (alltid trevligt), och inte mindre än 4 gamla klasskompisar ifrån Skaratiden och en hel hög gamla arbetskamrater.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0