Duktigt Sveland!

Som Legitimerad Djursjukskötare och vidareutbildad inom djurtandvård har jag länge tyckt att försäkringsbolagena varit puckade som inte ersätter FORL.
FORL är inte en sjukdom som kommer av dålig tandhälsa, och är ingenting man kan förebygga. Iallafall inte på något vis vi vet idag, vi får väl se vad forskningen kommer fram till.

Idag fick jag ett mail från Sveland, försäkringsbolaget jag har på mina kissar.

Citat:
"Om katten drabbas av sjukdomen FORL (Feline Odontoclastic Resorptive Lesions) ersätts 50% av veterinärkostnaderna, dock högst 2.000 kr"

Härligt!

En riktigt bra kompromiss. Får bara hoppas att det inte gör att premien skjuter i taket.
Vet även att IF ersätter FORL-behandlingar.
Frågan är när Agria ska följa efter, om dom någonsin gör det. Agria brukar mest jobba för att sätta orimligt låga ersättningstak för diverse åtgärder.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0