Allt och lite till

Var visst ett tag sen jag skrev nu...

I lördags var jag på bio och såg på Breaking Dawn!
Har svårt för att sammanfatta mina känslor om filmen. Som vanligt är ju filmen inte ens i närheten av att vara lika bra som boken.
SPOILERVARNING!
Tycker även att dom har prioriterat bort några saker som hade vart kul att ha med, och ibland känns det som att tiden går väldigt fort i filmvärlden, där den i bokvärlden tar jättelång tid.
Så här i efterhand saknar jag iallafall tre saker.
Bilen och "före bröllopet", Jacobs resa för att hitta någon att "imprinta" och smärtan under förvandligen.
Smärtan är i och för sig med lite grann, men inte så tydligt som den borde ha varit.
På ett vis hade det varit "kul" om Bellas röst hade fått vara som en berättarröst där. Förvandlingen är ju ändå rätt många sidor i boken... (Har jag för mig).
MEN. Bröllopet var jättefin. Klänningen också. Trodde den skulle vara mer MER, men den blev väldigt snygg i sin enkelhet.
Var även en hel del roligt som man kunde skratta åt. Och det var bra att dom hade utvecklat händelserna som sker "utanför Bella" under tiden hon förvandlas.
SPOILER SLUT!!




Har precis varit på ett Box-pass tillsammans med Jenny igen. Känns i armarna att det kommer komma en rätt go träningsvärk inom det närmsta.
Fast det känns ändå inte som att det var lika jobbigt som efter förra gången. Tror dock att det kan bero på att denna gången var jag beredd på att det skulle vara asjobbigt.
Kände dessutom att jag blivit lite starkare i armarna, armhävningarna var inte alls lika jobbiga som dom brukar vara.



En liten fundering:
Varför ska vi behöva möta lag som fått storstyk matchen innan och samlat en jäkla massa revanschlust?
Varför kan inte vi ta deras revanschlust och vända den emot dem och göra det till dåligt självförtroende?
Så som alla lag gör med oss?
Hockeyfrustrationen pyser ut ur öronen på mig!



Och vidare till ett annat ämne.
På söndag är det första advent!
Hade inte koll på att advent kom så himla tidigt i år.
Har verkligen lust att julpynta och när jag var på IKEA sist så köpte jag mig en miniplastjulgran i kruka som det ska få bli lite girlanger och små kulor i.
Dock kan jag ju inte hänga vad som helst i granen eftersom puckokatten (O'Malley) tycker att man kan äta glitter och sånt.
Det tycker inte matte att katter ska äta, för det kan bli så himla dyrt. Och livshotande dessutom.
Igår var jag på mataffärn och köpte lite av varje och när jag passerade bageridelen så hade dom saffranslussekatter där!
Det har jag gått runt och varit sugen på i flera dagar, så jag var tvungen att köpa mig en. (Kakförbudet går sådär kan man väl säga.)
Tyvärr så var den inte god överhuvudtaget. Det var torr och seg och tung och bara usch.
Ska det bli nån mer lussekatt i det närmsta så ska den minsann vara nybakt och från ett riktigt bageri.



Sådär.
Nu har jag nog fått ur mig alla tankar och funderingar som jag hade för tillfället.
Om benen bär mig och jag inte svimmar av utmattning (risken finns känns det som) så ska jag ta mig en snabbdusch och sen hoppa direkt i säng.
Imorgon jobbar jag kväll så jag ser fram emot en 12-timmars nattsömn!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0