En bra dag.

Började dagen med att vakna i soffan 06.45, man ska uppenbarligen inte ligga i soffan och titta på tv till efter midnatt för då blir man kvar där.
Och med "man" menar jag mig själv.
Konstigt att en secondhandsoffa kan vara så grymt skön.
Bästa inköpet någonsin, och den kostade inte ens nånting.

Idag har jag också racertvättat, så nu har jag en massa tvätt som hänger överallt och torkar.
(Köp aldrig tvättställningen ifrån coop, den är asdålig. Första gången jag vecklade ut den gick den sönder.)

Efter tvättandet var det dags för en liten reunion.
Tog cykeln in till stan och mötte upp med min föredetta pojkvän som är i stan över dagen, vet inte hur längesen det var vi sågs.
Känns som evigheter sedan, samtidigt känns det som det var alldeles nyligen.
Vi hade egentligen tänkt att fika, och gick till mitt lilla favoritställe Waynes.
Där var det packat och så kom vi fram till att lunch passade bättre eftersom vi båda två bara ätit frukt till frukost.
Så vi gick till nyöppnade O'Learys (trodde aldrig jag skulle sätta min fot innanför deras dörrar pga citat "Målet är främst att locka stadens företagare, och de vill inte sitta med skränande supportrar." Fuck off arseholes, you just made it personal)
Dock blev inte visiten särskilt lång, efter att ha stått och väntat på hovmästaren lite för länge fick vi reda på att det var fullt.
Så då bestämde jag att vi skulle gå till Pitchers istället (som dessutom är betydligt mer supportervänliga).

Sagt och gjort.
Klämde i mig en supersmarrig Club Sandwich och en cider och pratade om ditten och datten, gammal och nytt ett bra tag innan vi skiljdes åt igen.
Ett par trevliga timmar. Alldeles för sällan gamla vänner kommer till Karlstad.

Sen gick jag och bokade klipptid och skaffade mig en ytterst nödvändig utomhus/inomhustermometer från Clas Ohlsson innan Mitticity stängde för dagen.

Resten av kvällen har jag ägnat åt att titta på Förhäxad (igen).
Är inne på sjätte säsongen nu, och den har jag uppenbarligen inte sett överhuvudtaget.
Spännande, spännande, spännande!!!
Funderar på att återvända till min sköna soffa, men samtidigt gnager skuldkänslorna lite.
Jag borde ju både städa och plocka disk, men hur tråkigt är det egentligen?
Finns ju ingen anledning att sabba en bra dag med hushållsgöra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0