Massor

Det här skulle kunna bli ett jättelångt inlägg, framför allt om jag skriver ner allt som hänt sedan sist gång jag skrev.
Men rent övergripande kan man säga att dom senaste dagarna handlat om tänder, tänder, tänder och så en himla massa anestesiologi också.

I torsdags åkte jag, Jenny och Maggan (en av veterinärerna på jobbet) mot Halmstad för att återigen låta Värmland inta Accesia.
Jag älskar Accesia, det är inte klokt vilka härliga människor dom är där nere.
Trots att man kanske, i bästa fall, träffar dom två gånger om året så är dom hur trevliga som helst, och man känner sig verkligen som hemma när man kommer dit ner.
Okej, en del av dom är försäljare, men so what, då är jag väl lättköpt då.

Vore inte kurserna så dyra så skulle jag vilja gå varenda en. Men det är svårt att få så mycket pengar från cheferna... :)
Iallafall, denna gången handlade kursen om "den åldrande tandpatienten", och eftersom åldrande patienter ofta är sjuka också, så fick vi lära oss massor om det också.
Olika typer av premedicinering och lite tips här och där för att kunna sänka dosen av narkosmedel som krävs.

Har lärt mig massor.
Och som alltid när man är där nere, ätit massor, druckit ett oräkneligt antal koppar kaffe och haft jätteskoj.
På fredagskvällen var vi ute och åt på Lilla Helfwetet.
Smaskigt och mättande som vanligt, och gott vin på det.
Efter maten drog ett litet gäng ut på stan för att fortsätta kvällen på Bond.
En riktigt trevlig kväll.

Innan vi somnade drack vi varsin Resorb, och dagen efter var jag fullständigt speedad hela förmiddagen.
Ingen baksmälla här inte :o)

Och igår och idag har det varit tandpatienter högt och lågt.
Mina egna tandstenspatienter igår, och tandläkarfall idag.
Mycket trevligt.
(Förutom när jag gick och nojade i flera dagar innan för att en av mina patienter skulle dö i narkosen, men den överlevde helt utan problem!)

Imorgon blir det kvällsarbete, sedan en dag på operation följt av födelsedagssoppa hemma hos en av våra veterinärer, och på fredag ska jag till Kristinehamn och jobba igen!

PS. Tre poäng hemma mot Frölunda, så sjukt underbart! Önskar att jag hade varit på plats på stå, men istället satt jag i en bil och halvsov på vägen hem ifrån Halmstad. DS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0