You are loved

Kardemummakaffe och pepparkakor till frukost idag.
Kanske varken nyttigt eller mättande, men fruktansvärt gott.
Fick ett sånt där sjukligt sug efter pepparkakor igår, så jag tyckte det var bäst att stilla det. :)

Igår kväll gjorde jag tacos. Fredagsmys i ensamhet.
Dock är jag någorlunda orutinerad på att göra tacos till mig själv så jag glömde både tacokryddan, majs och tortillabröd.
Kan dock berätta att salt, vitpeppar, grillkrydda och basilika är en helt okej ersättning för kryddan.
Och tortillachips med ostsmak är inte helt illa det heller.
Smaskigt som det var åt jag ju såklart för mycket också, men det var en superbra anledning till att spendera resten av kvällen i soffan framför tvn.
Zappade mellan doobidoo och idol och förundrades över att årets idol måste vara en av dom sämre omgångarna, iallafall enligt min smak...

Sitter och lyssnar på Josh Groban just nu. En fantastisk röst.
Musiken bara väller in i genom öronen och hela kroppen varvar ner direkt.
Skönt och avstressande.

Men snart ska jag varva upp igen.
Sminka mig, dra på mig lite snyggare kläder.
Ta bussen in till stan för att sedan åka vidare till det stora samhället Svensbyn, någonstans i skogarna utanför Årjäng.
Väl där ska min kusin Jaana och hennes nya man firas resten av kvällen!
Dom gifte sig i Las Vegas för inte så länge sedan.
Grattis grattis grattis!

Sen skjutsar mamma hem mig och blir kvar här över natten.
Får se vad hon och jag ska hitta på imorgon.
Hoppas på någorlunda fint väder så att en fika på stan kan passa bra iallafall.

Ha en trevlig dag alla människor! (och djur!)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0