Några sjuka dagar

I början av veckan började jag känna mig hängig, ont i halsen och tung i huvudet.
I onsdags rann näsan konstant, och en djurägare på jobbet påpekade (lite pik-aktigt) att borde jag inte vara hemma och bli frisk istället?
Envis som jag är brukar jag gå till jobbet ändå, men i torsdags vaknade jag med feber, heltäppt näsa och en hals som inte var av denna värld.
Så för första gången på jag vet inte hur länge var jag hemma sjuk både torsdag och fredag.
Spenderade 2 dygn liggandes i soffan, drickandes ett oräkneligt antal muggar honungste (tror jag gjort åt en halv burk snart) och tittandes på avsnitt efter avsnitt av Förhäxad.
Innan jag blev sjuk hade jag knappt hunnit igenom första säsongen, nu har jag hunnit igenom halva fjärde säsongen.

Det värsta nu är att jag längtar efter varje avsnitt.
Nu har jag ju nästan inte tid med något annat liv!

Lade iallafall Förhäxad åt sidan igår och åkte hem till en kompis för lite tacomiddag och frågesport.
Vi spelade ett spel som hette MIG som jag aldrig hört talas om.
Ett slags TP-liknande spel. Fast äldre.
Visade sig att jag kunde en massa saker jag inte visste att jag kunde, och att jag inte visste saker som jag borde ha kunnat veta.
Haha.
Efter tacomiddagen framför Fångarna på Fortet tog vi oss in till stan för lite dans.
Började på Harry's men drog därifrån ganska snabbt då vi drog ner medelåldern rätt rejält.
Fortsatte till Blue Moon, hamnade i en jääääättelång kö, som egentligen bara var tjugo minuter, tog oss in och dansade resten av natten.
Eller till kvart i två iallafall.
Det var dödsvarmt där inne, trodde att jag skulle flyta bort.
Men roligt hade jag.
Fick syn på en snygg kille, men han försvann fortare än jag hade velat.
En annan, mindre snygg kille fick syn på mig, och stannade kvar alldeles för länge. Obehaglig, desperat människa som inte fattade att om jag flyttar på mig varje gång han närmar sig så kan han gå åt andra hållet istället.
(Efter allt mitt Förhäxad-tittande hade jag nästan lust att dänga till honom, eller iallafall kunna frysa honom så att jag kunnat ta mig ur hans synfält)

Vaknade pigg och utvilad klockan elva imorse och har spenderat hela eftermiddagen med att städa.
På onsdag ska hyresvärden göra en statuskoll av alla element och avlopp och grejer, och då är det rätt trevligt om jag inte behöver skämmas för att lägenheten ser ut som ett stort bombnedslag. (Eller demonanfall ^_^ )

Imorgon återvänder jag till jobbet för en intensiv vecka.
Ett spinningpass imorgon om halsen känns okej.
Bortamatch på radion på tisdag.
Kvällsjobb på onsdag.
Färjestad - Djurgården på torsdag.
Och på fredag åker jag och jobbet till västkusten för att konferera oss på Vann.
Trevligt!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0