Söndagsångest?

Regn, regn, regn.
En sväng till IKEA och lite matshopping på Bergvik.
Idag satt jag för första gången och frös i busskuren, sommaren är officiellt över.
Höst och vinter väntar.

Idag har jag gjort gelé av mina paradisäpplen. Vet inte riktigt hur bra gelé det blev, men om resultatet blev lika bra som den överkokta saften som är kvar på spisen så blev det riktigt bra gelé...
Vid vissa tillfällen (ganska många ärligt talat) försvinner husmodersgenerna och latheten tar över.
Så istället för att städa upp den rosa, sötklibbiga geggan på spisen så la jag mig i soffan och tittade på åtta avsnitt av Förhäxad.
Insåg att jag inte vet när jag började titta på Förhäxad, men jag har uppenbarligen inte sett dom här avsnitten iallafall.
Äntligen förstår jag alla kommentarer om Jeremy och Andy.
Längtar efter nästa avsnitt, får se när jag hinner kolla på det.

Imorgon blir det jobb igen. Några tandpatienter som ska få sina tänder rengjorda, och efter jobbet blir det troligtvis spinning.
Hoppas verkligen att jag får större lust att träna snart.
Sommaren har inte varit snäll vare sig mot mina muskler eller mot min vikt.
Och två hemmamatcher har gett mig fruktansvärd träningsvärk i vaderna...

På ett sätt vill jag gå och lägga mig, för att komma igång med nästa vecka.
Men samtidigt vill jag inte gå och lägga mig, för jag vill inte att det ska bli morgon.
Dock, vis av erfarenhet, vet jag att morgonen kommer oavsett om jag sover eller inte.
Frågan är om jag ska möta dagen trött eller utvilad.
Å andra sidan kommer jag vara trött i vilket fall som helst. Känns som att jag alltid är trött nu för tiden.
Medgångarna är få. Motgångarna är fler.
En del av mig vill ta tjänstledigt och flytta hem till mamma några månader.
Eller flytta utomlands, åka på äventyr, utan att behöva ta ansvar för någon annan än mig själv.
Utan tråkiga vardagsrutiner, bara nya saker hela tiden.
Nya erfarenheter, nya människor.
Men modet och möjligheterna att ta det steget saknas.

Egentligen vet jag inte vad jag vill, jag vill bara att mitt liv ska förändras på något sätt.

Jag börjar med att borsta tänderna och gå och lägga mig.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0