Nämen ett inlägg!!

Känns som att det blivit min nya grej, ett inlägg i månaden.
Ett spretigt inlägg som inte alls har någon koll på vad det ska innehålla.
Kanske lika spretig som min egen hjärna känns ibland.
 
Sitter för närvarande iklädd raggsockar, mysbyxor, morgonrock och det nyduschade håret i handuksturban.
Sexigt värre. Kanske inte, men mysigt är det iallafall.
Ovh varmt.
Det märks att det blivit höst, min lägenhet har blivit kall igen.
Så där kall så att jag, när jag sitter vid datorn, börjar inse att nästippen och fingrarna börjar kallna.
Tycker inte om just den egenskapen i min lägenhet.
Skulle egentligen vilja flytta, köpa mig en bostadsrätt nånstans och kunna göra lägenheten till MITT hem. Kunna skruva upp grejer på väggen och inte behöva fundera så mycket på att det ska behöva återställas när jag flyttar.
Såna där långsökta bekymmer som jag har alldeles för många av.
 
Anyway, nytt sen sist.
Jag har äntligen kommit igång med träningen igen!
Började med crosstrainer och har nu tagit mig upp på löpbandet igen, idag kände jag mig till och med pigg och stark (!!) när jag sprang mina kilometrar, en härlig känsla.
Efter uppvärmningen på löpbandet testade jag och Jenny på Kettelbells för första gången.
Färjestads fd fyscoach Jonas Asplund guidade oss, och körde slut på oss.
Den jobbigaste halvtimman på länge.
Insåg att min rygg inte var så vältränad som jag trodde, hej mjölksyra!
Insåg att det faktiskt går att göra hur många knäböj som helst på en halvtimme.
Insåg att min vänsterarm är fjantigt svag.
Kändes verkligen att det var bra träning, och det kändes dessutom som att det är något jag gillar och kan hålla på länge med!
Nästan så att jag till och med funderar på att köpa ett eget set, så snart ekonomin är lite friare.
 
Kärleken - har till slut insett att han inte var en sån bra kille jag trodde att han var. Eller så är han det, men har iallafall inget intresse av att vara sån mot mig.
I vilket fall så har jag tagit ett djupt andetag och släppt alla tankar på honom. Så.
 
Egypten. Bara drygt 5 veckor kvar tills vi åker!!!
Varje gång jag tänker på det fladdrar det till i magen och jag får lust att utropa "Wihoo!!". Ibland gör jag det också. :)
Vi har börjat planera lite över vad vi ska göra, eller rättare sagt, jag har mailat tusen frågor till apollo (stackars kundtjänst) och kommit fram till att det iallafall blir en endagstur till Pyramiderna.
7 timmar i buss enkel resa. Hoppas att det är en skön buss...
Vi har även tänkt snorkla lite, hänga på stranden, äta god mat och bara ha det riktigt jävla skönt.
Längtar så jag håller på att dö.
Kan det inte bli oktober nu?!
 
Nästa ämne: hockey!
Snart drar säsongen äntligen igång igen! Ska bli riktigt skoj. Saknar att hänga på ståplats, sjunga och skrika, klappa i händerna och hoppa för att jag älskar Färjestad.
På fredag är det match mot Frölunda i försäsongsturneringen. Ska bli intressant.
Färjestad har ju faktiskt presterat bra och gjort en hel del mål dom senaste matcherna, får hoppas dom gör samma sak med det där gänget.
Nyförvärven framför allt har verkligen visat varför dom har fått komma till Färjestad. Riktigt bra killar!
Kommer blir en sjukt spännande säsong!! Jag vill verkligen se guldhjälmar på killarna framme i april!
Time will tell...
 
Känner verkligen hur jag betar av ämne efter ämne här. Lite som jag själv är kanske.
50% ostrukturerad latmask, 50% kontrollfreak.
 
Kom precis på nästa ämne! Bakning!!
Jag bakade matbröd härom dagen, köpte en mjölblandning för ett tag sen (typ i våras...) med vetemjöl och rågmjöl och lite sånt blandat.
Hade inga jättestora förhoppningar. Kakor och muffins är liksom min grej, matbröd... Njae.
Har väl iofs bara "bakat" scones och sånt i den vägen, och det är ju som det är.
Men ett matbröd blev det, slängde i lite solrosfrön också på slutet bara för att det skulle hända något.
Jäsa, knåda, forma limpor. Just den där sistnämnda biten gick inte så bra. Trots att jag delade degen i två lika stora bitar blev den ena limpan rund och bred och den andra blev smal... Spännande.
Iallafall, smakade på det när det hade fått svalna och fick nästan en chock!
Det var så gott! Visste inte att JAG skulle kunna baka så gott matbröd.
Nog för att mamma och moster är fenor på det, men tydligen har jag ärvt lite kunskap också!
Så nu lär det nog bli hembakt bröd lite oftare här.
Men nästa gång får det exprimenteras lite mer. Dom där solrosfröna blev ju hur goda som helst, och nötter också sånt kan man ju också ha i...
 
 
Ska nog försöka avsluta inlägget här. Ska dessutom försöka blir lite bättre på att blogga. Skriver jag lite fler inlägg behöver jag ju faktiskt inte skriva en halv roman varje gång...
Får bli lite påfyllning i vattenglaset, och sen en eller ett par omgångar av Stargate SG-1, har precis börjat kolla på serien. Från början, bara hunnit med sex avsnitt än så länge.
Lite fascinerande att se skillnaden på SG-1 och Atlantis, att se hur tekniken har utvecklats, både specialeffekterna, och den faktiska tekniken som skådespelarna använder sig av.
Och jag behöver inte ens sakna Joe Flanigan, för nu finns ju Michael Shanks!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0