Another trip

Ytterligare en hockeyresa överlevd.
Det var en trevlig resa, tyvärr inte en lika trevlig match, hade varit skönt med en seger.
Men den totala minnesbilden av gårdagen är att det var en bra dag.

Lämnade Karlstad på förmiddagen, efter en McDonaldsfrukost bestående av en kaffe och tre cheeseburgare.
Anlände så småningom till Gävle och åt lunch. Hamburgare från Sibylla.
Efter matchen hade vi matstopp i Västerås. French hotdog.
Och på natten, efter utgång och hela köret blev det nattamat på Burger King.

Känner mig inte direkt välförtjänt av pizza idag, men ändå sitter jag och väntar på leveransen från onlinepizza.
På något vänster har jag dessutom klarat mig från bakfyllan, rätt nöjd med det kan jag lova!

Läktarmässigt var matchen ingen höjdare heller. I första perioden höll vi igång rätt bra, men i andra och tredje blev vi sämre och sämre i takt med att våra chanser att vinna matchen förminskades.
Dock hade vi rätt roligt åt Brynäsklacken när de sjöng "Guldet ska hem till Gävle igen".
"Hela Sverige skrattar!" kändes som en väldigt bra motramsa.

Idag väntar lite tv-tittande, om det går något bra på tvn. Annars får det nog bli film istället.
Ska försöka laga lite mat också. Frysen innehåller inte en enda matlåda, och då blir lunchen på jobbet så himla tråkig.
Knäckebröd med smör och makrill i tomatsås funkar inte som lunch särskilt många dagar i rad.
Och med tanke på denna helgens matintag känns det som att hamburgare inte är någon bra idé förrän tidigast nästa helg (då det ska resas till Växjö).

Växjöresan ska bli intressant. Ska bli "kul" att se deras bortastå också. Känns så skönt när dom bygger in bortasupportrarna i en plexiglasbur MED tak!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0