Julhelgen

Innan Norrlandsresan spenderade jag de tre juldagarna hemma hos familjen i Billingsfors.
Traditionsenligt firades julafton hos min ena moster tillsammans med kusiner och kusinbarn.
Massor med mat.
Titta på Kalle Anka.
Facebooka lite när Tjuren Ferdinand visas (hatar).
Äta knäck och ischoklad.
Och som om man inte redan ätit tillräckligt så avslutas kvällen med kaffe, bullar, kakor och tårta.
Riktigt härligt att träffa släkten igen, tyvärr var dock en medlem på annan ort, i ett helt annat land till och med. Hade varit roligt att få träffa henne också!
Det är nästan så att det är pinsamt att erkänna det, men en del av dom har jag inte träffat på 2 år typ.
Skärpning!

juldagen har vi julklappsutdelning hemma inom familjen.
Då sitter vi vid ett bord intill granen och delar ut alla presenter vid köpt till varann.
Fick till rätt bra julklappar till familjen i år, men GLÖMDE köpa julgodis till kissarna!

Själv fick jag allt jag önskat mig och lite till!
Högst upp på min önskelista stod en SodaStream och en hushållsassistent.
Check. Check.
Fick även ett jättesött nattlinne, en sensorstyrd handtvålgrej, Halv åtta hos mig-kokboken, väggalmanacka för 2012, ett usbminne, en ficklampa till nyckelknippan och en duschtvål formad som en snögubbe!

Resten av juldagen spenderades i slappandes tecken.
Mys med katterna, skogspromenad med mamma innan det blev mörkt, mera julmat, tv-tittande, ockuperande av brorsans massagestol...

Annandagen fortsatte med mera matätande så mina mostrar bjöds in på kalas.
Att jag inte gick upp 10 kg under dessa dagar är ett under!
Mera mat, bullar, kakor, you know the drill.
Senare på kvällen, när kalaset tagit slut och jag packat min väska fick jag skjuts till Åmål för att ta tåget till Karlstad.
Hade hört ryktas om ett elfel på linjen och minsann, i Grums blev vi ståendes för att vänta på ersättningsbussar.
40 minuter senare, en långtråkig väntan, men som tur var med musik i öronen och både facebook och twitter i mobilen, kom bussen och tog mig hem.

Katterna fick fortsätta att ha jullov på landet medans matte åkte på äventyr!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0