Söndagstradition

Har helt uppenbarligen skaffat mig en söndagstradition.
Hemkörningspizza.
Inte den hälsosammaste traditionen man kan ha.
Å andra sidan så åt jag en fryspaj och en hamburgare igår (och hamburgaren åt jag ju faktiskt vid fyra-tiden imorse) så totalt sett över helgen är nog mitt energibehov uppfyllt.

Hade en trevlig kväll igår.
Började på ståplats, drack cider och blev onykter för första gången någonsin.
Kom fram till att jag inte gillar att vara onykter när jag är på hockey.
Jag följer spelet sämre än vanligt, och att vara snurrig och försöka hoppa och sjunga med i ramsor, det går sådär...
Men roligt var det iallafall.
Speciellt när Micke och Sterner gjorde mål, då när vi fortfarande hade 2-0 och ett rätt bra spel kändes det som att vi kunde vinna äntligen.
När vi fick första 5 mot 3 läget tänkte jag "nu blir det mål" och kände den där känslan man får när man vet att det är ett mål på G.
Men målet uteblev.
Och när Lejnköping både reducerade och kvitterade och förlängningen var i antågande kändes det inte längre som att vi skulle vinna.

Efter matchen skakade jag av mig förlustsorgen och promenerade in till stan tillsammans med mitt festsällskap.
Vi gick till Harrys där Bengt Dalqvist skulle vara singing DJ.
Stod i baren en stund och spanade på folk. Det finns MYCKET "spännande" folk att spana på där.
Efter ett tag drog den braiga musiken igång och vi dansade ända till stängningsdags.
Jag dansade till och med sista dansen.
Det var trevligt, även om jag inte dansade sista dansen med den jag hoppats att få dansa med.
Han blev stulen framför näsan på mig, men verkade inte särskilt intresserad i vilket fall som helst.

Sen blev det till att gå och hämta jackan och promenera vidare till Burger King för lite mat.
Pratade matte och fysik och hockey med våran capo i kön medans resten av sällskapet handlade.
Sen åt jag den smaklösaste hamburgare jag någonsin ätit.
Och dom smaklösaste pommes fritesen. Och colan.
Vet inte om onykterheten satt mina smaklökar ur spel (så full var jag faktiskt inte) eller om BK slutar krydda sin mat efter midnatt för att alla som handlar är stenfulla och inte bryr sig om vad maten smakar.
Vet inte vart tiden tog vägen men vi lämnade inte stan förrän efter fyra.
Kan säga att det var rätt gött att komma hem och sova då.

Vaknade imorse vid tolv och var pigg!
Lite huvudvärk som ordnade upp sig efter ett glas vatten.
Mycket ont i fötterna. Inte så konstigt.
Men annars mådde jag som vilken dag som helst.

Och så laddad som jag var igår, så laddad har jag nog aldrig varit.
Det var helt sjukt.
Jag var som speedad.
Städade, diskade och fixade så nu ser lägenheten dessutom respektabel ut!
Fick gjort en hel del på min hemska att-göra-lista.
Just nu är det bara garderobsrensning som står kvar på den.
En rensning hade varit betydligt med lockande om kläderna skulle kunna säljas och ge mig en massa pengar.
Men jag får nog betala pengar för att bli av med dom misstänker jag.
Min garderob är i stort behov av förnyelse!

__________________________________________________________

Anyway, fy tusan vad jag skriver.
Tänkte jag skulle avsluta det här inlägget på nått vis också.
Har funderat lite i bakhuvudet om jag ska gå och lägga mig direkt eller om jag ska sätta på en film och somna framför den.
En sån där härlig feel-good-romantisk-komedi med en svärmorsdröm eller två i kanske.
Och mera sodastreamvatten.
Jag har druckit 2 liter idag.
Totalt beroende. Den där kolsyretuben kommer vara slut snart.

Jag älskar min sodastream! :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0