Pysseldags

Fick en släng av akut pysselbehov häromdagen.
Och ett behov av att ha mina örhängen nån annanstans än huller om buller i en skål där de ändå bara försvinner som sockar i en tvättmaskin.

Letade runt efter lite inspiration på nätet och idag var jag ute och shoppade.
En silvrig ram på Gallerix och spets och tjock filt från Panduro.
Och ikväll har jag ägnat ett par timmar med att sy fast spetsen på filten, hade egentligen tänkt limma fast spetsen, men se det ville sig inte. Filten sög åt sig limmet och lämnade inget kvar för spetsen att fästa på.
Så jag fick öva mig på lite handsömnad också.

Resultatet:
Så fint!!


Nackdelen är att nu måste jag ju skaffa fler örhängen. Sådär tomt kan det ju inte se ut!!

Har dock inte stillat mitt pysselbegär... Funderar på om jag ska leta upp nått gammal ofärdigt broderi eller nått...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0