Grönvita krigare

Bloggandet funkar fortfarande dåligt.
Rapporterade ju inte ens om polisinsatsen, fast ärligt talat med för att det inte fanns nått jätteintressant att rapportera.
Både poliser, ordningsvakter och supportrar skötte sig matchen igenom. Lugnaste matchen på åratal enligt de som varit med längre än undertecknad.
Polisen stod och hängde i en rondell när vi kom till Mullsjö för att ha matpaus.
Efter pausen fick vi poliseskort, och nånstans i ödemarken mellan Mullsjö och Jönköping stannade dom oss för visitering.
3 piketbussar, 3 polisbilar och en hundpatrull stod och övervakade oss medan vi tömdes av bussen och visiterades en och en.
Som tur var kom dom iallafall fram till att vi inte var så farliga och eskorterade oss vidare till Kinnarps Arena.

Matchen vann vi. Hur skönt som helst!
Roligt på läktarn, massa hopp och sång.
Och under min lilla paus har vi vunnit ytterligare tre matcher och tagit oss vidare till semifinal!
Hur underbart som helst!
Dom senaste dagarna har präglats av nervositet och illamående. Har knappt kunnat äta ordentligt för att jag varit så nervös hela dagarna.
Men när vi vann igår då blev jag överlycklig!
En tanke flög genom huvudet flera gånger. "Det här känns bättre än guldet ifjol."
Konstigt nog stämmer det.
Förra säsongen var vi bra hela tiden och vi flög igenom slutspelet utan några större svårigheter.
Denna säsongen har varit upp och ner, en resa mellan glädje, ångest och tvivel.
Vi vet vad vi kan, men vi har svårt att få till det.
Så blir vi valda av HV71 och nervositeten drar igång.
Sen visar det sig att HV71 gjort ett dumt val och åker ut i kvarten för andra året i rad.

Sluta aldrig räkna med Färjestad BK.
Vi är Färjestad!
Dom sista 10 minutrarna av gårdagens match var dom längsta och nervösaste (?) minutrarna i hela mitt liv tror jag.

Helt fantastiskt underbart.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0