Hej!

Jag har helt uppenbarligen haft en månads semester ifrån bloggen.
Kan väl säga att Twitter har tagit över en hel del av den tiden.

Hade nästan tänkt skriva ett ordentligt inlägg om hur min senaste månad varit, men det är ju tusen gånger enklare att bara skriva det i punktform.
So here goes:

* Varit hemma i Billingsfors och firat papsens födelsedag!

* Jag har fått en ny vän. En alldeles underbar tjejkompis, en sån där lojal människa som man kan lita på till 100 procent, som man kan prata med om allt. En sån tjej som får med mig ut på äventyr, som får mig att skratta och som jag kan vara mig själv med. Hon har ingen aning om hur mycket jag uppskattar henne.

* Har varit flugit fram och tillbaks till Luleå, tittat på en hockeymatch som slutade i förlust (inte oväntat). Suttit på en ganska opepp "förfest" på ett hotellrum för att sedan dragit ut i Luleås nattliv och haft jätteskoj!

* Blev frisk från öroninflammationen. Gjorde ett hörseltest efteråt och hade nedsatt hörsel på ena sidan, nytt test om en månad. Fick en nässpray som ska rensa rent både bihålor och örontrumpeter. Tydligen kan den även behandla näspolyper, om jag nu har några såna. Jag vet inte, jag tror inte det, min läkare är osammanhängande och jag orkar inte lyssna så noga...

* Det har varit galet på jobbet. Många sjuka dom leder till att vi som lyckas hålla oss friska får jobba häcken av oss. Kommer hem och orkar inte med nånting. Vaknade en morgon och hade ont i halsen och resten av kroppen, kände mig febrig och hemsk och stannade hemma. Utsliten? Men nu mår jag rätt bra igen.

* Under drygt två veckor har jag tittat på alla 5 säsonger av Stargate Atlantis. Sen tog dvd-skivorna slut och jag kände mig sorgsnare än på länge. En av mina favoritserier, alldeles för kort.

* Har kalasat varje helg men inte blivit bakis en enda gång. Undrar om jag hittat rätt sätt eller om jag har en jäkla tur och det kommer skita sig ordentligt nästa gång jag är ute?

* Och sist men inte minst, Färjestad har gjort sig klara för slutspel. Ett tag var det nästan nervöst, men så lyckades vi äntligen göra det vi skulle och säkrade en plats.

Imorgon drar kvartsfinalen igång och jag och ett helt gäng med folk ska ner till Jönköping.
Det ska bli "spännande", alltid lika intressant att se hur polisen beter sig, om dom nu tänkt bete sig, dom har sina egna regler där nere...

Ska försöka blogga lite oftare i fortsättningen.
Lär väl behöva rapportera angående morgondagen iallafall...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0