Återfall

Long time no see.

Precis sett X-men Origins: Wolverine.
Har snöat in lite på X-men efter att jag såg The Avengers i lördags och alla tre X-menfilmerna i söndags.
Tyckte iallafall att det var en bra film iallafall, Wolverine alltså. "Kul" att få se hur allt startade, att få inse att Wolverine är en riktigt gammal gubbe och trots det lyckas vara hur snygg som helst. Inte så konstigt kanske när man är muterad och osårbar.
Vilken drömman han är Wolverine. Lojal, snäll mot dom som förtjänar det, vältränad, mörkhårig och lite mystisk.
Sen att han dödar folk (men å andra sidan bara dumma folk) och att han inte finns på riktigt, det är ju lite trist faktiskt.

The Avengers var också bra. Hade inga förväntningar förutom att den skulle handla om ett gäng superhjältar som jag antagligen inte skulle veta vilka de var, ungefär som när jag såg Fantastic Four första gången.
Men jag gillade den, det var lätt att komma in i handligen, även om det inte hade skadat om jag sett någon av superhjältefilmerna som dom refererade till ibland.
Dessutom var det en massa humorpartier som jag inte alls var beredd på, skrattade högt flera gånger och det händer faktiskt inte särskilt ofta. (När jag kollar på film)

Valborg var det igår också vilket betyder ledigt idag.
En härlig dag har det varit.
Vaknade "imorse" någorlunda obakis, gick upp, gjorde riktigt kaffe istället för pulverkaffe, insåg att mjölken var sur och fick dricka kaffet svart. Men det funkar när kaffet är gott ändå.
Satt vid datorn i flera timmar och tittade på filmtrailar.
Surfade runt lite och råkade beställa hem ett Wii-spel och en ny hårddisk.
Till slut tröttnade jag faktiskt på att sitta vid datorn och bestämde mig för att ta en promenad i solskenet.
Gå dit näsan pekar. Slutmål: handla mat på Willys.
Det slutade med att jag tog en sväng in till stan, drack islatte på Wayne's och sen fortsatte till Willys och sen hem igen.
En promenad på 7,2 km. Rättså nöjd med mig själv trots att det varken gick fort eller var särskilt jobbigt. Men det pirrade rätt ordentligt i benen en stund efteråt.
Hittade dessutom en matta på Rusta som ska få bo på min balkong, så nu kanske det kan bli lite iordninggjort där ute också. Kanske dags när man bott här i 2,5 år...

Lagat mat. Laxsoppa. Blev mycket godare än förväntat, så jag plitar ner mina ingredienser här för framtida bruk.
- Röd currypasta
- Gul lök
- Vitlök
- Kokosmjölk
- Morötter
- Potatisar
- Selleri
- Lax
- Salt o peppar o lite "smoked paprika"-pulver

Just nu sitter jag faktiskt bara här för att fördröja det oundvikliga.
Det har redan blivit onsdag och om mindre än åtta timmar ska jag befinna mig på jobbet igen.
Detta är det värsta med att vara ledig mitt i veckan. Söndagsångest på en tisdag.
Satt förut och funderade på om jag skulle se en film till, men insåg till slut att då kommer klockan vara två innan jag somnar.
Dessutom måste jag duscha också.
Åh suck.
Bara för att fördriva ytterligare lite tid innan det blir sängdags, så får jag ett återfall till listvärlden också.

(X) snott den här listan från någon
(X) rökt en cigarett
(  ) rökt en cigarr
(X) varit full
(/) hånglat med någon av samma kön
(X) kysst någon i en skog
(X) varit kär
(X) gjort slut med någon
(  ) fått sparken
(  ) rymt hemifrån
(X) haft känslor för någon som inte känt samma sak
(  ) blivit arresterad
(X) hånglat med en främling
(  ) gått på en blinddejt
(  ) ljugit för en kompis (Inte som jag kommer ihåg iallafall)
(  ) varit kär i en lärare
(  ) skolkat
(  ) legat med en medarbetare
(  ) sett någon dö
(X) varit kär i en av mina internetkompisar
(  ) varit i Mexiko
(  ) varit i USA
(X) flugit
(  ) spytt i en bar
(  ) sett en del av mig själv brinna
(X) ätit sushi
(  ) åkt snowboard
(  ) crowdsurfat under en konsert
(  ) varit i ett våldsamt förhållande
(X) tagit smärtstillande
(X) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
(X) gjort en snöängel
(  ) haft ett te-party
(X) byggt ett sandslott
(X) hoppat i en vattenpöl
(X) varit utklädd
(X) hoppat i en lövhög
(  ) åkt släde
(  ) fuskat när jag spelat spel
(X) varit ensam
(  ) somnat i skolan/på jobbet
(  ) använt ett falskt ID-kort
(X) tittat på en solnedgång
(  ) varit med i en jordbävning
(X) rört en orm
(  ) sovit under stjärnorna
(X) blivit kittlad
(  ) blivit rånad
(X) blivit missförstådd
(  ) tagit hand om ett råddjur/get
(X) vunnit en tävling
(X) gått mot rött
(  ) blivit avstängd från skolan
(  ) varit i en bilolycka
(X) haft kramp
(X) känt mig som en utstött
(X) ätit ett helt glasspaket på en natt
(  ) dansat i månljus
(X) hatat mitt utseende
(  ) varit vittne till ett brott
(X) ifrågasatt mitt hjärta
(  ) varit besatt av post-it lappar
(X) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
(  ) varit vilse
(X) varit på andra sidan landet
(X) simmat i havet
(  ) fått känslan av att "jag kommer dö"
(X) gråtit mig till sömns
(  ) lekt polis och rånare
(  ) sjungit karaoke
(  ) betalat för mat med bara mynt
(X) gjort något som jag inte borde ha gjort
(  ) busringt
(X) fångat en snöflinga på tungan
(  ) dansat i regn
(X) skrivit ett brev till tomten
(  ) tittat på solnedgången tillsammans med någon jag bryr mig om
(X) blåst bubblor
(  ) gjort upp eld på en strand
(  ) förstört en fest
(X) åkt rullskridskor
(X) fått en önskan uppfylld
(  ) haft sex med en apa
(X) burit pärlor
(  ) hoppat från en bro
(X) ätit hund/katt-mat
(  ) sagt till en främling att jag älskar honom/henne
(  ) kysst en spegel
(X) sjungit i duschen
(X) burit en svart klänning
(  ) drömt att jag gift mig med någon
(  ) limmat fast min hand i något
(  ) fastnat med tungan i metall
(  ) kysst en fisk
(X) varit en cheerleader
(  ) suttit på ett tak
(  ) skrikit så att jag inte fått luft
(  ) byggt en kärra
(  ) pratat i telefon i mer än fyra timmar
(X) stannat uppe hela natten
(  ) inte duschat på en vecka
(X) plockat ett äpple direkt från trädet, och sedan ätit det
(X) klättrat i ett träd
(  ) haft en träkoja
(  ) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger
(  ) spelat kyckling
(  ) blivit puttad i en pool med kläderna på
(X) blivit tillsagd av en någon jag inte känner att jag ser bra ut
(  ) brutit ett ben
(  ) fångat en fisk och sedan ätit den (Den smet iväg!)
(  ) fångat en fjäril
(X) skrattat så mycket att jag börjat gråta
(  ) gråtit så mycket att jag börjat skratta
(X) haft en Britney Spears-skiva
(X) glömt någons namn
(X) sovit naken
(  ) svimmat
(  ) gråtit på tunnelbanan
(  ) snattat
(X) pratat med en främling i mer än fem minuter
(  ) gett en uteliggare mer än 50 kronor
(  ) fått pengar av en uteliggare
(  ) spottat på någon jag ogillat
(X) velat spotta på någon jag ogillar
(  ) hoppat bungyjump eller något annat äventyrligt
(  ) varit otrogen
(X) varit svartsjuk
(X) jag kan skriva utan att titta på tangenterna

Godnatt!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0