Fredag

Befarade att fredagen skulle bli en jättejobbig och stressig dag, men den blev helt tvärt om.
Arbetsdagen var lugnare än lugnast och jag kunde till och med kompa ut en halvtimme.

Åkte hem och pratade lite med katterna medan jag gjorde mig iordning för kvällen.
Traditionsenlig fredagsmat hemma hos Elina och Sebastian. (Nachos - så enkelt, så gott, måste komma ihåg att göra det själv nån gång)
Sen vidare till födelsedagsfest för Einar som fyllde 23.
Vin och prat på balkongen innan vi bestämde oss för att dra ut på krogen istället.
Några drinkar blev det, men större delen av kvällen spenderades pratandes på rökbalkongen.
Mitt försök att inte bli så himla full gick rätt bra, tyvärr var jag ibland såpass nykter att mina ögon tårades av cigarettröken på balkongen.

Men så skrev jag ett tweet och fick ett svar som gjorde att jag inte längre brydde mig om röken över huvud taget.
Ett svar jag verkligen inte räknat med att få.
Ett svar som fick hjärtat att hoppa över några slag.
Dom där jävla fjärilarna i magen vaknade till liv igen.
Visste inte att känslor kunde slumra så djup att jag trodde dom försvunnit helt och hållet.
Men allt jag behövde göra var att läsa 12 ord och så hade min hjärna spolat tillbaka sig drygt ett år.
Så enkelt, samtidigt så svårt, för när personerna i båda ändarna är onyktra vet man inte vad som är sant och inte.
Jag vill våga hoppas, men samtidigt är jag rädd och känner mig svagare än någonsin.
Drömde en dröm inatt. Den innehöll bara två meningar, en fråga och ett svar, men svaret betydde mer för mig än något gjort på länge.
Att sen behöva vakna och inse att det inte var verklighet, det är nästan så att tårarna börjar trilla när jag tänker på det.
Det är bara MIN hjärna som formulerat det svaret, om hans hjärna kommer göra det nån gång har jag ingen aning om.
Ovissheten är som ovissheten brukar vara, förkrossande.

"Klart att det inte är något, Han känner mig knappt, jag är bara vilken tjej som helst, och tjejer ska skyddas."
"Han tillhör 'innegänget', jag är 'ingen'. "
Tankar jag tänkte förra gången. Mindervärdestankar. Dåligt självförtroende.
Jag vill inte tänka så den här gången.


Kommentarer
Fröken Klöver

I vilken jävla värld är du "ingen"? Nu är du inte alls sådär smart att du ska bli sådär full ;) Du är långt ifrån ingen. Du är en av de absolut sötaste, finaste, trevligaste, mest omtänksamma och underbara människor jag känner. <3

2012-05-27 @ 21:43:41
URL: http://frokenklover.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0