Hate it...

Den där känslan när man loggar in på Internetbanken, kollar kontot och inser att man levt lite över sina tillgångar dom senaste månaderna.
Dom där pengarna som fanns på sparkontot som sakta men säkert blivit färre och färre.
Hatar mig själv för det.
Framförallt för att jag inte vet vart pengarna har tagit vägen.
Jag vet ju att jag har köpt lite av varje utan att tänka.
Jag har köpt en jäkla massa frisörschampon och balsam för att hitta något bra, vill inte veta hur många hundralappar som står på badkarskanten just nu...
Köpte en ny extern hårddisk.
Handlat på IKEA då och då.
Och krogbesöken har blivit fler än vad dom brukat vara.

Känns som att någon form av köpstopp vore bra.
Och ett speciellt sparkonto till den där utlandsresan som är planerad till i höst, annars kommer jag inte komma längre än till Norge...
Och det går inte in under specifikationerna: varmt, soligt, goda drinkar och billig shopping i oktober...

Nu blir det film i soffan, och sedan sova i sängen.
Imorrn är det tillbaks till jobbet som gäller, tjäna lite mer pengar...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0