I'd give up forever to touch you

Helluuu!!

Är på ett sånt där konstigt bra humör idag.
Kan bero på att jag hade sovmorgon.
Kan bero på att det varit tandläkardag idag.
Kan bero på att arbetsdagen flutit på precis som den ska.
Skällande hundar är jag dock väldigt trött på.
Dom avlöste varandra idag...
En hund vaknar efter narkosen, är hög på sin medicin och sitter och ylar/skäller tills den går hem.
När man väl fått hem det oväsendet vaknar nästa höga hund.
Yl - pip - skäll.
Det är så att man blir helt galen. Efter ett tag känner man hur hjärnan vrider sig runt sig själv och bara ger upp och slutar fungera helt och hållet.
Tacka vet jag katter. Fantastiska, underbara, tysta katter.

Anyway.
Gick ut från kliniken och satte mig på cykeln. Solen sken, vindstilla, fåglar som kvittade.
Doften av nyligt avslutat vårregn.
Fick en sån där sprittande vårkänsla; "Åh vad jag vill åka och sätta mig i en park, sitta på en filt och dricka kaffe. Ligga ner i solskenet och bara andas och njuta."
Två minuter senare, när jag kommit halvvägs hem, så började det regna.
Och där sprack den känslan. Inte för att jag hade tagit mig iväg till nån park i vilket fall som helst.

Istället sitter jag här och funderar på vad jag ska göra av kvällen.
Jag vet att jag borde fixa lite. Har ren tvätt som behöver vikas och hitta sina platser i garderoberna.
Har jordgubbsplantor som ska planteras.
Men egentligen har jag lust att baka småkakor, men det kan jag inte göra, för vetemjölet tog slut när jag bakade två banankakor häromdagen.
Funderade lite på filmtittande, men jag vet inte vilken film jag vill se.
Har fastnat lite i Marvel-träsket. Superhjältar hit och dit och överallt. Lite roligt faktiskt.
Samtidigt har jag lite lust att se nått romantiskt, fast samtidigt vill jag inte det, för jag orkar inte med att gråta just nu...

Imorgon vankas kvällsjobb.
På torsdag är det ledigt!!!
Och på fredag ska jag sitta i Kristinehamn och sälja foder och svara i telefon hela dagen.
Bara jag på hela kliniken, i 9 timmar.
Yay!! (...)
Men sen blir det helg igen, och då ska jag hem till Billingsfors!
Mamma fyller år på söndag och ska firas!


Nu ska jag äta mat, håller på att svälta ihjäl snart.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0