Helgen

Har haft en fullspäckad helg denna helgen (också).
 
Det började redan på fredagen, då var det utgång med jobbet. Ett företag bjöd oss på lunch på Café Artist inne i stan.
Grillbuffe och dessert, hur gott som helst.
Plus fri alkohol, men jag höll mig till ett par glas vin och en baileys till kaffet.
Med tvättid bokad klockan 10 dagen efter är det inte särskilt skoj med huvudvärk osv.
Vi kom iallafall i tid ifrån jobbet, det var den lugnaste fredagen i hela Solstadens historia tror jag. Helt chockerande.
Under middagen blev vi underhållna av en snubbe som kallades "Henka", lite skämt och lite sång. Och en hel del driva med sig själv och driva med Värmland, och resten av Sverige också för den delen.
Dalslänningar var tydligen ett "jävla pack". Jag är böjd att hålla med till viss del. Iallafall delar av Dalsland... :)
Efter middagen fortsatte underhållningen med en tjej som sjöng och spelade gitarr ute i baren.
Hon och tjejerna från Solstadens sjöng ikapp. Låt efter låt.
Roligt var det, även om jag är fruktansvärt dålig på att komma ihåg de flesta texter.
Framåt midnatt fick jag skjuts hem, måste ha nyktrat till på vägen, för när jag kom hem fick jag ett ryck och ställde mig och diskade innan jag tog mig i säng.
 
 
Lördagen inleddes med tvättiden. F a n t a s t i s k t  roligt.
Eller kanske inte, men nödvändigt iallafall. Har inte hunnit tvätta sedan INNAN Egypten, och det var ju ett tag sedan nu...
Sen började jag förbereda matlagning, Andreas skulle komma på besök och få middag.
Skalade och fixade till potatisen (Hasselbackspotatis).
Klyftade rödbetor och blandade med fetaost och diverse kryddor.
Tog fram fläskfilen som legat och marinerat sig ett tag.
Framåt fyratiden dök Andreas upp med en flaska vin till maten. Rött...
Pratade, lagade mat, pratade, dukade, pratade, åt mat, pratade, drack vin, pratade.
Maten tog slut (eller nej, det gjorde den inte, men vi blev iallafall mätta. Och jag fick ett par matlådor, hihi)
Till och med vinet var helt okej, jag är ju egentligen rätt anti-rödvin, men det gick ner utan problem.
Vi flyttade ut i vardagsrummet och fortsatte prata i väntan på att efterrätten, kaffe och hembakta kakor skulle få lite utrymme i magen.
Efter några timmar var det dags för honom att åka, han skulle vidare till sina systrar för lite lördagsfestande.
Följde honom till bussen och gick sedan hem igen.
Hade en trevlig kväll. (Och jag kom överens med mina känslor, så nu vet jag åt vilket håll verkligheten ligger. Skönt att kunna slappna av äntligen).
När jag kom hem igen satte jag mig på sängen och fick sällskap av katterna.
Dom är alltid extra sällskapliga när jag haft folk i lägenheten.
Drabbades av akut trötthet och somnade där jag låg, klockan var inte ens halv nio...
Vaknade igen efter ett par timmar och kom på att jag skulle se på Breaking Dawn, första delen. Så det gjorde jag.
 
Sedan gick jag och la mig igen och ställde väckarklockan på halv åtta...
Usch. När klockan ringde var jag tröttare än tröttast och det tog ett tag innan jag lyckades slita mig upp ur sängen.
Plockade med lite extrakläder i en kasse och hoppade upp på cykeln och åkte till Löfbergs Lila Arena.
Allmänhetens åkning tillsammans med supporterklubbens tjejgrupp "Wolfgirls" stod på schemat.
Andra gången i ett par skridskor, kändes faktiskt inte lika vingligt den här gången.
Lyckades till och med "sladdstoppa" eller vad det nu heter, ett par gånger.
Bastiansen och Tollefsen var där och åkte med sina barn också. Tröttnar dom aldrig? ;)
Efter "träningen" städade jag och Elina ur WP-förrådet. Det var mycket välbehövligt och blev väldigt bra när vi var klara.
Sen åkte vi till Råtorp och hängde i soffan, helt slut.
Åkte till Max och åt mat. Så gott! Var jättelängesen jag åt mat på Max.
Sen tog vi oss in till stan och biografen.
Breaking Dawn Part 2.
Åh den var jättebra. Som vanligt när det är filmatiserade böcker saknar jag ändå en hel del.
Detaljer som kanske egentligen inte är viktiga för filmens skull, men som är viktiga när man läst böckerna.
Men filmen var bra, riktigt bra.
Det tråkiga är bara att jag längtat efter filmen i ett helt år, och på mindre än två timmar var den slut.
Poff, så var hela Twilight Saga färdigt.
Böckerna är slut (om inte Midnight Sun blir färdigskriven), filmerna är slut.
Något nytt att längta efter?
 
En helg som försvann i ett nafs.
Men roligt har jag haft!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0