När man...

... hittar en gammal dagbok och läser att jag precis börjat maila med en kille på Lunarstorm.

"Jag tror inte att han vill något mer än att vi ska vara bra kompisar och jag tror inte att jag är intresserad av honom på DET sättet. Inte än iallafall, man man vet ju aldrig hur saker utvecklas."

En vecka senare går vi på bio tillsammans och vågar till slut hålla handen i biomörkret.

Några sidor senare är rubriken "WOW!" med stora bokstäver.
"Den första kyssen... finns det något bättre? Nu vet jag att man inte behöver alkohol för att bli berusad och knäsvag... Det räcker gott och väl med A. Hans doft, hans läppar, det går inte att beskriva med ord liksom..."

Väldigt kärleksromanaktigt.
Ler åt mitt tonårsjag (och mitt dåvarande favoritord "liksom"), ler åt minnena. Kommer ihåg och saknar känslorna. Saknar den tiden.
Inser att jag skrev detta i maj 2004.
Undrar vart fan tiden tog vägen.

Nästkommande sidor är fyllda av hjärtan, blommor och stjärnor och en bortglömd smiley.




c",)






(Snobben såklart!)

 
 
 
 
 
 
Kommer fram till att det kan vara skadligt både för hjärta och hjärna att vara såhär nostalgisk en helt vanlig tisdagkväll. Så här mycket nostalgi kräver både vin och min bästa väns sällskap.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0