Stockholmsdagar

Åkte en sväng till Stockholm med jobbet i fredags.
Jobbade på förmiddagen som vanligt och satte oss sedan i bussen vid lunch.
Åkte till Stockholm, checkade in på hotellet och bytte om, fräschade till oss och drack lite vin.
Sen hoppade vi återigen på bussen och åkte till Cirkus. (Har för mig att jag varit på Cirkus tidigare (och sett Mamma Mia), men jag kommer inte ihåg att det låg bredvid Skansen. Antingen var jag någon annanstans eller så har jag sjukt dålig koll)
Vi åt mat, fick ett glas champagne före maten (den var riktigt god!) och sedan kom förrätten. Lax med sallad, en slags romsås och något som troligtvis var ett surdegsbröd (plus ett glas vin till, det var inte så gott, rätt surt).
Halvmätt redan efter förrätten, men sen kom varmrätten in. Potatisgratäng, kalvrostbiff och rödvinssky (tror jag) med syltlök i (och ytterligare ett glas vitt, detta vinet var mycket godare).
Mätt och nöjd, och blev ännu nöjdare när det kom in en kopp kaffe också!
Vi satt och pratade vid bordet och sen blev det dags att ta sig in i salongen. Hade rätt bra platser, inte på första parkett, men rätt långt fram på läktaren. Och inga stolpar i vägen!
 
Sen klev Tomas Ledin ut på scenen och underhöll oss några timmar.
En riktigt bra föreställning, och trots att jag väl inte riktigt gillar Ledin särskilt mycket så både sjöng och klappade jag med och trivdes väldigt bra.
(Var dock lite väl onykter efter alla glas vin... första timmen av föreställningen stod det två Tomas Ledin på scenen... Och då räknar jag inte med David Lindgren som spelade den unge varianten av Ledin.
Det rättade iallafall till sig efter en stund. :)
 
Efter att föreställningen tog slut åkte vi tillbaks till hotellet och tog hissen upp till hotellets Sky Bar.
Drack en drink eller två och bestämde sedan att vi ju måste ut och dansa nu när vi är i Stockholm.
Gick och frågade i receptionen vart han tyckte vi skulle åka, fick en karta och lite tips och det slutade med att vi hamnade på Golden Hits.
Där var åldersgränsen 25 år fyllda, men jag kom in iallafall. HAHA. Fick inte ens visa leg :(
Hade några trevliga timmar där, dansade på schlagergolvet tills fötterna värkte och klockan blev tre.
Träffade en Fuleåsupporter som tyckte det var roligt att peka finger åt Färjestadssupportrar... Fick en väldigt lång blick av en kille som gick förbi och höll mig om midjan...
Träffade en gitarrist med långt svart hår och massor med tatueringar (han såg väldigt bortkommen ut på schlagergolvet)
Klockan tre tog vi taxi tillbaks till hotellet, samlade ihop oss på ett hotellrum och hade efterfest (typ) till klockan blev närmare fem, då tyckte vi till slut att det nog var dags att gå och lägga oss.
 
Vaknade vid tio-snåret och tog oss ner till frukosten. Pannkakor, bacon och apelsinjuice har aldrig varit så gott.
 
Sen delade vi på oss, några gick på museum, några gick och shoppade och jag tog min utskrivna enirokarta och promenerade en liten stund.
Träffade en tatuerare (som var huuuur söt som helst!) och diskuterade mina idéer och hon förklarade och tipsade.
Fick lite nytt att tänka på, men kände mig väldigt väl omhändertagen. . Min hud kommer vara i trygga händer när det blir dags!! (Längtar så jag håller på att gå sönder!!)
 
Efter mitt möte promenerade jag runt lite igen, tittade in på Stockholms Stadsmission och köpte lite secondhand-grejer. Hittade butiken Katt!Katt! och köpte lite smått och gott.
Gick in i en te-affär och köpte ett par lösteer.
Sen började jag ta mig ner mot Sergels torg för att möta upp dom andra som var och shoppade.
Gick inte ens vilse och efter ett tag befann jag mig på Drottninggatan. Där var typ hela Stockholm kändes det som. Folk ÖVERALLT!
Blev nästan lite skräckslagen.
Tittade i några affärer men hittade inte direkt något jag ville ha. Var inne i en silveraffär och såg ett JÄTTEFINT halsband, men det kostade ungefär 7.800:- så det var inte ens aktuellt.
Mötte upp mina arbetskompisar och gick till Macho och åt tacolunch.
Sen var det dags att återvända till hotellet, plocka ut bagaget, sätta sig på bussen och åka hem till kära Karlstad igen.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0