Bloggnostalgi

Inne på tredje tekoppen, sitter invirad i filt och myströja framför datorn.
 
Hade en att-göra-lista innan sängdags, har fortfarande en hel del kvar att göra, men har ännu inte samlat tillräckligt mycket motivation.
Satt och blev lite nostalgiskt istället. Tittade tillbaks lite i bloggen.
Har bloggat i drygt fem år nu, med varierande intervall.
 
För fem år sedan bodde jag i Skara, spelade innebandy två gånger i veckan och drack alkohol varje onsdagskväll.
Vi hade lektioner på skolan där vi fick dissekera saker. Ett jättestort hästben till exempel. Titta på alla senor och blodkärl och skelettdelar.
För fem år sedan var jag sjukt förälskad, i en kille som aldrig ens fick veta om det. Fröken Blyg som knappt ens vågar titta på den hon är kär i...
Jag hade egen bil för fem år sedan! Hur underbart var inte det då?! Kunna åka till affären och storhandla utan att behöva bekymra sig över hur man ska få hem allting...
 
För fyra år sedan bodde jag i Borås och hade djursjukvårdarpraktik.
Jobbmässigt hade jag jättetrevlig, trivdes bra på kliniken och lärde mig massor. Jobbade 6-timmars-dagar, helt fantastiskt, det vill jag göra igen nån gång!
Privat - dom tio mest deprimerade veckorna i mitt liv! Satt hemma ensam varje kväll, orkade knappt hitta på något på helgerna. Bodde i en kall, värdelös lägenhet, hade bara mottagning på mobilen om jag satt precis intill vardagsrumsfönstret.
Gick upp 10 kilo på 10 veckor. Några av dom sitter fortfarande kvar.
 
För ganska precis tre år sedan hade jag öroninflammation, hade ganska precis fått nycklarna till min nuvarande lägenhet och skulle snart börja jobba på mitt nya jobb!
Jag var beroende av Farmville och gillade att skriva saker inom asterisker. ( * )
Dåtidens hashtag-likande beteende, fast snäppet mindre vettigt... *host*
För tre år sedan hade jag inte ens fyllt 22. Nu fyller jag snart 25 och vissa dagar känner jag mig jättegammal.
 
Nej, nog med nostalgi nu.
Imorgon ska jag in till stan och hämta lite egyptiska pund, men innan jag går och lägger mig ska jag faktiskt på riktigt beta av några saker på min lista.
Har ju dessutom druckit upp teet nu...
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0