En trevlig kväll och en trevlig dag.

Kom hem efter jobbet igår. Trött och ja... mest trött faktiskt.
Satt framför datorn, åt yoghurt och tuggade på chips och funderade på hur tidigt jag skulle gå och lägga mig.
Så får jag ett sms och min oplanerade kväll blir planerad.
Utgång med fina Elina + hennes pojkvän & bror.
Så efter lite smink, och fräscha kläder (mysbyxor och fleecetröja funkar dåligt ute) så blev det bussen in till stan och sen satt vi på Tempel "på hörnet" och drack drinkar.
En Raspberry Mojito (Jättegod!!) och en Grasshopper (Jättegod!)
Även spännande att se hur dom gör drinkarna där. Dom är liksom intresserade av sitt jobb, lägger ner tid på att göra en bra drink som smakar gott.
Det är inte bara att hälla ner ett par spritsorter och lite groggvirke i en shaker (om en det, vissa barer tycker ju att en drink går att dricka utan att bli skakad...).
Hade iallafall väldigt trevligt.
Lite mer folk slöt upp och sedan drog vi vidare till Koriander. (Där fick jag en White Russian, den var inte skakad, och den var inte bra blandad och den luktade i princip rakvatten...)
För en gångs skull var vi kvar ute till stängningsdags!! Och sedan fortsatte "festen" på Kronoparken tills vi blev för trötta och tog taxin hem.
Halv fyra gick jag och la mig... Blev inte så tidigt som jag trott...
 
Och idag vaknade jag, lite senare än vad jag tänkt, men iallafall innan familjen knackade på dörren.
Mamma, pappa och brorsan skulle komma upp och hälsa på.
Kaffe och äppelpaj innan vi drog in till stan.
Jag och mamma släpptes av vid Mariebergsskogen där vi skulle "Smaka på Värmland"!
Och gott var det.
Lax, choooooklaaaadpraliner, honung, korv och lite mer choklad fick följa med mig hem.
 
Sen kom den sena eftermiddagen, klockan blev 17 och hela familjen drog till Skoghall. (Wihoo!)
Folkets hus, trerätters middag, (äckligt vin), och The Starboys!
Som alltid var Starboys helt fantastiska.
Att ett gäng killar kan vara så roliga och musikaliska, att få ihop så många olika låtar och få det att låta så bra.
Helt fantastiskt.
 
Kentucky! do do do do... do. do. Kentucky!
 
Var på julbord för två år sedan där dom underhöll. En av tvillingarna, eller om det var båda, sjöng Still Loving You (The Scorpions) och det var så bra att jag nästan grät.
Nu gråter jag nästan för att dom ska sluta vara Starboys snart.
 
Anyway, nu har familjen gått hem. Jag funderar på om jag ska gå och lägga mig direkt eller om jag ska fixa lite med min packning.
Har ju lagt fram allt jag ska ha med, plus lite till som nog ska sorteras bort, på vardagsrumsbordet.
Där har det legat i flera dagar, så det kanske är dags att få ner det i resväskan.
Antingen idag eller imorgon.
 
Time will tell, god natt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0