Tisdag

Precis hemkommen ifrån SATS. Kettelbells stod på schemat idag.
Efter att ha kört 75 minuters spinning igår kändes det som att kroppen inte skulle vara särskilt pigg idag, men tvärtom.
20 minuter på löpbandet som uppvärmning och benen bara trummade på, kändes nästan som det fanns lite studs i dom till och med.
Sedan 30 minuters kettelbell, då hittade jag den tröttaste kroppsdelen, ländryggen.
Det var tydligen där hela "träningsvärken" från igår satt...
Redan på uppvärmningen kändes det segt, och en del av övningarna höll jag på att inte orka göra färdigt.
Men jag "jobbade med andningen" och överlevde.
Härligt trött i hela kroppen nu.
 
Sitter och äter lite återhämtningsmat... Lax, couscous och rödbetor.
Har totalt snöat in på rödbetor, men är det så konstigt? Det är ju hur gott som helst.
Och då pratar jag inte om dom där skivade på burk.
Riktiga rödbetor, från grönsaksdisken, delade i klyftor och tillagade i ugn med smör och salt.
När jag var och handlade sist hittade jag även en creme fraiche, av gourmet-varianten, eller vad det nu kan heta, med smak av fetaost och soltorkade tomater.
Och jag har nog aldrig hittat en kombination som passar så bra till lax!!
Nästa gång ska jag dock vara lite duktigare. Köpa vanlig creme fraiche och tillsätta både fetaosten och dom soltorkade tomaterna själv. Blir säkert snäppet godare dessutom!
 
För övrigt, tiden går så galet fort just nu.
På torsdag inträffar två viktiga händelser.
 
1. Äntligen elitseriepremiär!!
Hemmamatch och Färjestad möter HV71. Kommer bli så jäkla roligt!! Längtar nästan hjärtat ur mig just nu. Hockey, hockey, hockey. Ståplats, ståplats, ståplats. Hoppa, sjunga, hoppa, sjunga, hoppa, sjunga!
 
2. Nedräkning inför Egypten! Bara 3 veckor kvar!
Dags att börja planera packning, mediciner och produkter som ska med, egyptiska pund ska införskaffas och lite sånt.
 
Nu: nedvarvning och fortsätta äta mat innan den blir kall... :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0