Uppdatering!

Kom precis på att det var lite oroväckande att skriva världens mest nervösa inlägg och sedan inte uppdatera nånting.
Det gick så klart, som jag redan förutspått, hur bra som helst.
Nojigaste matten tog även ut ett blodprov för att kolla njurarna innan narkosen, och det såg fint ut.
Sövde, tog tandsten och polerade tänderna, röntgade alla tänderna och hittade två tänder som behövde tas bort; en framtand i överkäken och en kindtand i underkäken.
Så jag fixade och donade. Kronamputerade, som det så fint heter, båda tänderna och sydde ihop tandköttet över där tänderna suttit.
Sedan skruvade jag av narkosgasen, passade på att borsta ut lite nästantovor medan gasen lämnade systemet och en liten stund senare var mitt hjärta vaket igen.
Kanske lite snurrig, kanske lite missnöjd över att behöva sitta i en bur på en djurklinik, men nöjd över att inte ha ont i munnen längre, och nöjd med att ha lagom mycket knark i kroppen.
 
Kan även berätta att han är grymt nöjd med livet just nu. Eftersom man behöver vara försiktig med stygnen, så att tandköttet får lov att läka ordentligt, så får Morgan endast äta mjukmat de närmsta dagarna.
Tror ni han är nöjd eller? Himmelriket!
Och O'Malley går ju också som en vinnare ur detta, när han ser så ledsen och avundsjuk ut så smälter matte och så får han också mjukmat.
Kommer bli en rolig historia när torrfodret ska börja fasas in igen...
 
Just nu ligger han och sover framför mig på skrivbordet. Tangentbordet har fått flytta till mitt knä, annars skulle han legat på det också.
Jag har precis ätit mat, en jättesmaskig måltid som jag fixade igår.
Helt vanlig lax i ugn, men med ett lite roligare tillbehör, nämligen ugnsrostade grönsaker/rotfrukter.
Potatis, morötter, rödbetor, gul lök och rödlök.
Kryddade med salt, peppar, timjan och rosmarin (direkt från mina kryddväxter i fönstret) och så olivolja.
Gör som Jamie "Just get in there with your hands" Oliver, och blanda allt med händerna.
Sedan 30 minuter på 200 grader.
Helt f a n t a s t i s k t gott!!
 
Nä, nu blir det lite mer serietittande. Stargate SG-1 säsong 2 står på tur. Blir mer och mer spännande för varje avsnitt!!
 
Vi hörs!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0